Gå til innhold

Knallgode og lettvinte julekaker

Anbefalte innlegg

Gjest thetraveller

Har du en favoritt du kan dele oppskriften på?

Jeg er litt vel sent ute, og har akkurat bakt pepperkaker, samt satt bordstabelbakkelsdeig til i morgen. Skulle gjerne gjort unna resten og, gjerne noe uten nøtter eller mandler. Har litt allergi i familien.

Kjeks som settes med teskje og ikke har for tørr deig eller flyter ut for mye, blir takknemlig mottat! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130362-knallgode-og-lettvinte-julekaker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serinakaker... har ikke oppskrift her, men det er kjempegodt og lettvint. skal pyntes med nøtter og sukker, men det er godt med bare sukker også!

Vi pleier ha sukker og kanel på serinakakene, kjempegodt!

Ellers er vel ingefærkaker og risboller favoritten.

Annonse

Gjest Tutleguri

Jeg synes sandnøttene er så gode! De smelter på tungen og er bare nommenom! Veldig lette å lage også.

Her er èn oppskrift:

S A N D N Ø T T E R

Ingredienser:

• 250 gr margarin

• 250 gr sukker

• 1 egg

• 300 gr potetmel

• 125 gr hvetemel

• 4 ts vaniljesukker

• 1 ts bakepulver

Slik gjør du:

I stekeovnen: 180°C i ca. 8-10 minutter.

Rør margarin og sukker skummende. Tilsett det sammenpiskede egget og sikt deretter i det tørre. Arbeid deigen godt sammen. La deigen hvile en times tid før den trilles til små kuler.

Gjest thetraveller

Vi pleier ha sukker og kanel på serinakakene, kjempegodt!

Ellers er vel ingefærkaker og risboller favoritten.

Risboller er også i hus, men kanskje ingefærnøtter er en ide. Spørs bare om jeg rekker det, for jeg skal på nattevakt igjen i natt. Huff, nå flyr tida altfor fort...

Risboller er også i hus, men kanskje ingefærnøtter er en ide. Spørs bare om jeg rekker det, for jeg skal på nattevakt igjen i natt. Huff, nå flyr tida altfor fort...

Jul blir det uansett. Med og uten småkaker som blir liggende igjen i kakeboksene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...