Gå til innhold

Hjernehinnebetennelse i Rio?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Det eneste jeg finner om dette på nettet er 3 eller 5 tilfeller i bydelen Penha i byen Rio de Janeiro i november. Det er en bydel hvor du trolig ikke kommer til å gå, og hvis du gjør det, så er sjansen MYE større at du blir skadet av "akutt blyforgiftning" enn av hjernehinnebetennelse!

Husk at det er ca 10 millioner mennesker i stor Rio, og ca 20 mord i døgnet. Men de fleste mord er mellom narko-bander.

Det er immidlertid en tuberkulose "epidemi" i Rio, så sjekk at du er vaksinert mot det!

Vær forsiktig med grønnsaker - amøbisk dysentri er IKKE morsomt! :-)

Med vennlig hilsen

Niels Erik Landmark, Lege

Det har siden 85 vært jevnlige utbrudd av meningokokk sykdom,hvorav 80% er av C varianten dvs noe man kan vaksinere seg mot.Dette anbefales og hvis man har kontakt med lokalbefolkningen.

Dette gjelder stort sett i delstaten Rio de Janeiro.

Det har siden 85 vært jevnlige utbrudd av meningokokk sykdom,hvorav 80% er av C varianten dvs noe man kan vaksinere seg mot.Dette anbefales og hvis man har kontakt med lokalbefolkningen.

Dette gjelder stort sett i delstaten Rio de Janeiro.

Takk takk. Da tar jeg en vaksine før jeg drar for å være på den litt sikrere siden.

God jul og godt nyttår.

Hilsen Paul

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...