Gjest Pauls Skrevet 19. desember 2000 Skrevet 19. desember 2000 Hei. Drar om tre uker på backpacker-tur til Mellom- og Sør-Amerika. Skal oppholde oss i ca. 2-3 uker i Rio. Har hørt noe om at det er spesielt stor smittefare for hjernehinnebetennelse i Rio? Vet du noe om det? Hilsen Paul 0 Siter
Sør Skrevet 19. desember 2000 Skrevet 19. desember 2000 Hei, Det eneste jeg finner om dette på nettet er 3 eller 5 tilfeller i bydelen Penha i byen Rio de Janeiro i november. Det er en bydel hvor du trolig ikke kommer til å gå, og hvis du gjør det, så er sjansen MYE større at du blir skadet av "akutt blyforgiftning" enn av hjernehinnebetennelse! Husk at det er ca 10 millioner mennesker i stor Rio, og ca 20 mord i døgnet. Men de fleste mord er mellom narko-bander. Det er immidlertid en tuberkulose "epidemi" i Rio, så sjekk at du er vaksinert mot det! Vær forsiktig med grønnsaker - amøbisk dysentri er IKKE morsomt! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Niels Erik Landmark, Lege Skrevet 24. desember 2000 Skrevet 24. desember 2000 Det har siden 85 vært jevnlige utbrudd av meningokokk sykdom,hvorav 80% er av C varianten dvs noe man kan vaksinere seg mot.Dette anbefales og hvis man har kontakt med lokalbefolkningen. Dette gjelder stort sett i delstaten Rio de Janeiro. 0 Siter
Gjest Pauls Skrevet 24. desember 2000 Skrevet 24. desember 2000 Det har siden 85 vært jevnlige utbrudd av meningokokk sykdom,hvorav 80% er av C varianten dvs noe man kan vaksinere seg mot.Dette anbefales og hvis man har kontakt med lokalbefolkningen. Dette gjelder stort sett i delstaten Rio de Janeiro. Takk takk. Da tar jeg en vaksine før jeg drar for å være på den litt sikrere siden. God jul og godt nyttår. Hilsen Paul 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.