Gå til innhold

Utroskap

Gjest evig på jakt

Anbefalte innlegg

Gjest evig på jakt

Utroskap, er det en ytterst sjelden ting, eller er det noe som skjer ofte og i mange forhold? Er det noen som har greie på statistikk om dette? Hvorfor dømmes det hardere når en kvinne har vært utro enn når en mann har vært utro, er det fordi det er mer synd når en kvinne er utro? Er det fordi hun kan bli gravid? Hun kan jo bruke prevansjon.. Selv er jeg fryktelig imot utroskap, men det er vel fordi jeg aldri har vært utro selv, om jeg noen ganger kommer til å bli det aner jeg ikke, men jeg håper ikke det. Om jeg hadde vært utro så tror jeg grunnen hadde vært at mannen min eller han jeg var sammen med hadde såret meg på en lignende måte og at jeg fremdeles elsket han og ville såre ham på en annen måte enn å bare gå fra ham... ellers ser jeg ingen annen grunn til at jeg vil kunne komme til å bli utro noen gang. Jeg kan lett stå over fristelser, men jeg tror heller ikke jeg hadde godtatt en mann som ikke ville hatt nærvær med meg mindre enn en gang i uken, da tror jeg at jeg hadde følt at jeg manglet noe, men jeg ville hatt forståelse hvis han var syk eller av andre grunner ikke ville... men hvis han varig ikke ville kose med meg..kysse og elske.. så ville jeg kanskje trodd at han ikke elsket meg mer...jeg ville ihvertfall tatt det opp med ham. Hvilket syn har dere på utroskap, er det ikke utrolig trist?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130421-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor har du det fra at det dømmes hardere når kvinner er utro enn menn? Mye tyder på at det er ubetydelige forskjeller i utrohetsfrekvensen mellom kjønnene.

"......................"

Jeg syns det nesten er umulig å skulle forholde seg til begrepet "utroskap". Det dekker så mange forskjellige ting.

Noen er "utroe" med grunner man kan forstå. Noen er utroe på måter man avskyr og tar avstand f ra. Noen er serie-utro og kan aldri klare å holde sge på matta. Noen tråkker - kanskje en eneste gang i sitt liv - over grensen og angrer det alltid, noen traåkker en eneste gang over grensen og angrer det aldri.

Det jeg mener, er at utroskap er så mange ting at det er helt umulig å kommentere innlegget ditt.

Det er jo "fælt" at folk er utro, som det er fælt med krig, eller sykdom og død, menn som slår eller kvinner som gjør det osv osv.

Men alle tilfeller av utroskap er forskjellige. Jeg syns det er veldig vanskelig å mene noe om det uten å vite omstendighetene rundt det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130421-utroskap/#findComment-798336
Del på andre sider

Jeg syns det nesten er umulig å skulle forholde seg til begrepet "utroskap". Det dekker så mange forskjellige ting.

Noen er "utroe" med grunner man kan forstå. Noen er utroe på måter man avskyr og tar avstand f ra. Noen er serie-utro og kan aldri klare å holde sge på matta. Noen tråkker - kanskje en eneste gang i sitt liv - over grensen og angrer det alltid, noen traåkker en eneste gang over grensen og angrer det aldri.

Det jeg mener, er at utroskap er så mange ting at det er helt umulig å kommentere innlegget ditt.

Det er jo "fælt" at folk er utro, som det er fælt med krig, eller sykdom og død, menn som slår eller kvinner som gjør det osv osv.

Men alle tilfeller av utroskap er forskjellige. Jeg syns det er veldig vanskelig å mene noe om det uten å vite omstendighetene rundt det.

"Det jeg mener, er at utroskap er så mange ting at det er helt umulig å kommentere innlegget ditt"

Heh? Kommentere innlegget mitt? Jeg kommenterte hovedinnlegget - hvis det er det du ikke kan kommentere, så må du svare på riktig sted i tråden.

"...................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130421-utroskap/#findComment-798429
Del på andre sider

Gjest evig på jakt

Du virker litt anspent.

Len deg tilbake, slapp av og ta deg en drink, så føler du deg bedre.

Jeg lover at jeg skal vinke ham vekk (nesten) med det samme han nærmer seg.

Hva mener du med: "Jeg lover at jeg skal vinke ham vekk (nesten) med det samme han nærmer seg."?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130421-utroskap/#findComment-798791
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...