Gå til innhold

Forminske jpg filer: citoyen el. andre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skal du "forminske" de slik at de tar mindre plass? eller slik at de blir fysisk mindre, til å printe ut?

hvis de skal printes ut i mindre størrelse kan du lage en tekstboks i word, og lime inn fra fil inn i den, deretter kan du dra den til den størrelsen du vil. bare husk at når du først har dratt den mindre, så kan du ikke dra den større igjen, da blir bildet kornete.

ellers er det aller best å bruke et bildebehandlingsprogram da, photoshop eksempel.

skal du "forminske" de slik at de tar mindre plass? eller slik at de blir fysisk mindre, til å printe ut?

hvis de skal printes ut i mindre størrelse kan du lage en tekstboks i word, og lime inn fra fil inn i den, deretter kan du dra den til den størrelsen du vil. bare husk at når du først har dratt den mindre, så kan du ikke dra den større igjen, da blir bildet kornete.

ellers er det aller best å bruke et bildebehandlingsprogram da, photoshop eksempel.

Tull og tøys. Etter å ha satt inn bilde i word kan man dra det til å bli 1x1 cm, og så dra det til opprinnelig størrelse uten at det tar skade av det.

Nei, ikke bruk word, den forandrer ikke filstørrelse, dessuten får du ikke lagret jpg-bilde, men du får laget doc-fil med bilde i.

Har du paint shop pro? image - resize.

Bare paint? Image - stretch/skew

Adobe Photoshop? Image - Image size.

Har batre paint, men vet ikke hvordan det brukes

Har batre paint, men vet ikke hvordan det brukes

Men jeg skrev det jo...?

Vel... Åpne paint. Så trykker du på fil og så åpne. Så finner du bildet ditt.

Da trykker du på det jeg sa, menyen image og så stretch/skew. Da trykker du inn en prosent på høyde og bredde av bildet, men bruk samme prosentsats! f.eks 30% eller 50% på både høyde og bredde.

Så trykker du på fil - lagre, så er bildet ditt mindre :) Både i format og størrelse.

Annonse

Men jeg skrev det jo...?

Vel... Åpne paint. Så trykker du på fil og så åpne. Så finner du bildet ditt.

Da trykker du på det jeg sa, menyen image og så stretch/skew. Da trykker du inn en prosent på høyde og bredde av bildet, men bruk samme prosentsats! f.eks 30% eller 50% på både høyde og bredde.

Så trykker du på fil - lagre, så er bildet ditt mindre :) Både i format og størrelse.

Det funket, du er en knupp :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...