Gå til innhold

Nyttårsforsetter. Har du dem klare?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis jeg gidder skal jeg legge røyken på hylla en gang for alle. Blir så jævla mye pes når man ikke lenger får lov til å røyke på restauranter, barer, utesteder, osv.

Like greit å slutte, men vi får se om jeg gidder å pese med det. Blir jo litt som å skulle kutte ut sjokolade for godt. Kjipt.

Har jo egentlig ikke lyst.

Annonse

Gjest erfaring lærer

Hvis jeg gidder skal jeg legge røyken på hylla en gang for alle. Blir så jævla mye pes når man ikke lenger får lov til å røyke på restauranter, barer, utesteder, osv.

Like greit å slutte, men vi får se om jeg gidder å pese med det. Blir jo litt som å skulle kutte ut sjokolade for godt. Kjipt.

Har jo egentlig ikke lyst.

Dersom du egentlig ikke har lyst klarer du det ikke heller.

Motivasjon betyr alt.

Dersom du egentlig ikke har lyst klarer du det ikke heller.

Motivasjon betyr alt.

Det er jeg enig med deg i. Men det er egentlig ikke spørsmål om å "klare".

Jeg har tross alt ingen problemer med å "glemme" å røyke en ukes tid, beholde en 20-pakning i et par uker, osv (selv om det ikke er spesielt vanlig).

Så det er ikke avhengigheten av nikotin som er problemet, som det visstnok er for mange andre, men det hele er litt situasjonsbetinget. F.eks. er det nesten å regne som en reflex når jeg tar fram en røyk på en fest.

Hvordan denne "vanen" skal forsvinne (når jeg ikke ser på røyken som noe problem, overhodet) er selvsagt lettere sagt enn gjort.

Så min "mulig jeg slutter", går vel mest på at det kan bli plagsomt vanskelig å røyke i framtiden. Dette grunnet den nye røykeloven som gjør det praktisk umulig å røyke på de stedene hvor jeg vanligvis røyker mest. Selvsagt med mindre jeg velger å bryte loven, noe jeg ikke vil gjøre.

Annonse

Gjest thetraveller

Ja, jeg har dem klare!

Jeg skal kjøpe meg treningskort på SATS, for det har jeg hatt lyst til SÅ lenge. Jeg har bare ikke hatt råd før nå, så da er det bare å slå til! Jeg får utnytte tida når ungene er på skole og barnehage, og jeg har fri fra jobb :)

Og så skal jeg stå så mye slalom som det lar seg gjøre, bare snøen kommer og bakkene åpner...

Jeg skal også bli flink til å spare alt jeg har av overskuddsmynter og sedler, når jeg vet det er mer i banken. Sparekua mi skal bli full i løpet av året!

Og... så skal jeg prøve å være flink med lekselesing og bli litt mer strukturert.

Dett var dett, tror jeg. Resten får jeg bestemme emg for etter hvert.

Jeg klarer jo aldri å holde dem allikevel. Men har planer om å spare litt penger i det nye året. Det er jeg jo i gang med allerede, så det er oppnåelig. Dessuten har jeg tenkt til å trene regelmessig, det gjør jeg også allerede. Kommer ikke på noe mer jeg burde gjøre. Drikke mer rødvin kanskje?

Jeg skal begynne å trene regelmessig, og betale ned alle små lån og kreditter. Ellers har jeg planer om å bli lykkelig og glad, gjøre en god jobb og kose meg hjemme. Bli et overskuddsmenneske som leser alle interessante bøker og ser de int. filmene. Går på kunstutstillinger, deltar aktiv i politikken, etterutdanner meg og utvikler meg selv intellektuelt og emosjonelt. Ikke minst har jeg planer om å bli forelsket i hvert fall en gang til neste år og sveve på rosenrøde skyer.

Holder dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...