Gjest Engstelig kina-mor Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hei Jeg har en datter på 4 år som er adoptert fra Kina. Hun klager til tider over vondt i knærne. Jeg har slått meg til ro en stund med at dette kan være voksesmerter. Men, så er det noe som ligger i bakhodet og ikke gir meg fred før jeg får svar på dette spørsmålet. For en stund siden, så jeg en reportasje fra Kina om innbyggere i en liten landsby som hadde stor dødelighet og mye sykdom som f.eks. smerter i ledd og muskler. Noen av innbyggerne mente dette skyldtes utslipp fra en fabrikk som produserte noe med metall. Da vi var i Kina og hentet vår lille datter, synes både jeg og min mann at klærne som vår datter hadde på seg luktet svovel eller et annet sterkt metall. Lukten var så sterk at den hadde trukket inn i huden hennes. Hun luktet svovel i mange dager, selv om vi badet henne hver dag. Kan dette ha en sammenheng med reportasjen fra Kina? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130532-leddsmerter-etter-metallforgiftning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Dette er noe utenfor itt felt. Jeg har ikke så mye greie på ledd at jeg kan gi deg meningsfult og uttømmende svar. Det jeg kan si noe om det er eventuelle relasjoner til infeksjoner. Og det finnes endel infeksjonssykdommer som kan utløse leddsmerter. Blant annet røde hunder og noen andre virussykdommer. Alderen skulle forsåvidt passe, uten at jeg vil si at dette er sannsynlig. Alle disse regnes som forbigående. Det finnes også enkelte bakterielle infeksjoner, men de leddsages vanligvis av andre symptomer, som rødme, feber, hevelse. Jeg vil ikke uttale meg om svovel eller metallforgiftning, du bør spørre en reumatolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130532-leddsmerter-etter-metallforgiftning/#findComment-799946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.