Gå til innhold

Ensom

Gjest Dette er for dumt

Anbefalte innlegg

Gjest Dette er for dumt

Jeg sitter her og har kommet fram til at jeg er ubeskrivelig ensom innvendig. Døtrene mine gikk akkurat ut av døra og skulle overnatte hos sin far. Den ene deler på å bo hos oss, den andre bor mesteparten hos meg. De er nesten voksne. Jeg ble skilt etter 20 års ekteskap for to år siden. Det var en riktig avgjørelse, jeg er aldri i tvil om det. Jeg har etablert meg på nytt, kjøpt egen leilighet og er godt på vei med å skaffe meg alt det materielle jeg trenger. Var mye sykemeldt, men nå går det bra på jobben igjen. Familien bor langt vekk, men har noen få venner her. Svever likevel i et eller annet ingenmannsland og vet ikke hvorfor. Er aktiv i fritiden, har meldt meg inn i et politisk parti, og har blandet meg en del inn i lokalsamfunnet her. Har gode, snille naboer, men har ikke mye kontakt med dem og ønsker det heller ikke. Føler at jeg har gjort alt for å komme meg opp og ut, men sitter nå rett før jul og føler et savn uten like. Er ferdig med nesten alt, og skal bare kose meg i morgen. Prøver å glede meg til å vandre opp og ned Karl Johan, sette meg på en kafe og ha god tid som jeg aldri hadde mens barna var små.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130595-ensom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.

Dette er ikke for dumt !

Det er ikke rart du føler det slik...

Livet kan være et race uten like og noen ganger stopper vi liksom opp og da kan det nok føles litt ensomt.

Du er ikke rar, unik, spesiell eller merkelig i så måte :)

Det er dog viktig at du klarer å ta deg inn igjen i disse stundene og ikke lar deg miste tid på å være lei deg.

Som du selv sier, kos deg med den tid du har til rådighet for deg selv, kos deg med handleturen på C.J, kos deg med julestemning og lys og pynt...

Sett pris på at du er frisk og rask, at du har evne og tid til å pusle om deg selv og ditt, at barna tross alt har det bra, er friske og glade.

Smil til verden så smiler den tilbake, dette er ikke tull...den gjør faktisk det...

I kveld burde du ta en deilig dusj...eller aller helst et deilig godluktende bad og så se en god film og ta deg en vin eller noe og så krype under en varm dyne.

I morra koser du deg på bytur, hvis du deler smilet ditt med andre så får du kanskje mang en koselig prat...og sist men ikke minst...kost på deg noe du virkelig har lyst på i morra under shoppingen...det fortjener du !

Kos deg i morra, og riktig god jul :)

Hilsen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130595-ensom/#findComment-799957
Del på andre sider

Gjest Dette er for dumt

Hei du.

Dette er ikke for dumt !

Det er ikke rart du føler det slik...

Livet kan være et race uten like og noen ganger stopper vi liksom opp og da kan det nok føles litt ensomt.

Du er ikke rar, unik, spesiell eller merkelig i så måte :)

Det er dog viktig at du klarer å ta deg inn igjen i disse stundene og ikke lar deg miste tid på å være lei deg.

Som du selv sier, kos deg med den tid du har til rådighet for deg selv, kos deg med handleturen på C.J, kos deg med julestemning og lys og pynt...

Sett pris på at du er frisk og rask, at du har evne og tid til å pusle om deg selv og ditt, at barna tross alt har det bra, er friske og glade.

Smil til verden så smiler den tilbake, dette er ikke tull...den gjør faktisk det...

I kveld burde du ta en deilig dusj...eller aller helst et deilig godluktende bad og så se en god film og ta deg en vin eller noe og så krype under en varm dyne.

I morra koser du deg på bytur, hvis du deler smilet ditt med andre så får du kanskje mang en koselig prat...og sist men ikke minst...kost på deg noe du virkelig har lyst på i morra under shoppingen...det fortjener du !

Kos deg i morra, og riktig god jul :)

Hilsen...

Du har så rett i alt du sier, og jeg gjør alt det du nevner eller nesten i hvert fall. Bare noen få bagateller som er annerledes. F.eks. har jeg bestemt meg for å ikke bruke særlig penger i morgen siden jeg har spandert en del på meg selv nå i desember. Det plager meg ikke, jeg setter virkelig pris på å være i jobb igjen etter lang og vond tid hjemme som sykemeldt. Jeg setter pris på å ha juleferie nå, og jeg er utrolig stolt over de flotte døtrene mine som klarer seg bra på alle fronter. Derfor synes jeg at...........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130595-ensom/#findComment-799959
Del på andre sider

Du har så rett i alt du sier, og jeg gjør alt det du nevner eller nesten i hvert fall. Bare noen få bagateller som er annerledes. F.eks. har jeg bestemt meg for å ikke bruke særlig penger i morgen siden jeg har spandert en del på meg selv nå i desember. Det plager meg ikke, jeg setter virkelig pris på å være i jobb igjen etter lang og vond tid hjemme som sykemeldt. Jeg setter pris på å ha juleferie nå, og jeg er utrolig stolt over de flotte døtrene mine som klarer seg bra på alle fronter. Derfor synes jeg at...........

Ja, synes du det er for dumt så klarer jeg vel kanskje ikke få deg til å tenke annerledes :)

Jeg synes nå fremdeles ikke det er dumt jeg da, for livet er hektisk selv om det er positivt, og når man er skilt og barna blitt store så følger det vel med noe ensomhet uansett...

Og har du slitt litt så har vel kanskje ikke kroppen kommet seg helt ennå heller...

Så uansett hva du sier så fortsetter jeg å si tvi, tvi jeg da :)

Hilsen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130595-ensom/#findComment-799965
Del på andre sider

Gjest dette ikke er så dumt

Ja, synes du det er for dumt så klarer jeg vel kanskje ikke få deg til å tenke annerledes :)

Jeg synes nå fremdeles ikke det er dumt jeg da, for livet er hektisk selv om det er positivt, og når man er skilt og barna blitt store så følger det vel med noe ensomhet uansett...

Og har du slitt litt så har vel kanskje ikke kroppen kommet seg helt ennå heller...

Så uansett hva du sier så fortsetter jeg å si tvi, tvi jeg da :)

Hilsen...

Tusen takk for ditt tvi tvi, svarene dine gjør godt og kanskje de er på vei med å fortelle meg at.........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130595-ensom/#findComment-799971
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...