Bowlington Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jeg er en 25 år gammel gutt som har slitt med kviser så lenge jeg kan huske. Kvisene har tatt seg opp det siste året og begynner å likne i størrelse og antall på de jeg hadde som tenåring. Kvisene varierer fra store, byll-liknende kviser med masse gørr inni, til knuteaktige, dype, ømme, rød, og til de litt mindre hvite og svarte. De fleste og de største dukker opp på ryggen, skuldrene, nakken og brystet, men også i ansiktet og hodebunnen er jeg ofte angrepet. I tillegg får jeg en og annen rød klump her og der på kroppen, og produserer vanvittige mengder med talg og olje. Min medisinsk historie: Da jeg var tenåring gikk jeg noen måneder på Roaccutane. Dette hjalp en del, men kvisene kom tilbake noen år senere. Da jeg oppsøkte hudlegen min på nytt fikk jeg resept på Tetralysal som jeg tok over to perioder, hver på ca. 4 måneder. Bedringen var svak og jeg fikk eksem rundt øynene, tørre lepper og veldig plagsom mage/tarm. Nå er jeg i gang med en tetracyclin-behandling, som jeg mistenker å være det samme som Tetralysal. Jeg får i hvert fall de samme bivirkningene. Jeg ønsker derfor å prøve noe nytt: For noen dager siden bestilte jeg en boks med B5-vitaminer fra acnerid.com i USA. De sier at jeg må ta 10 gram b5-vitamin hver dag for å bli kvitt kvisene. Mine spørsmål til deg er: Har du hørt om bruk av vitamin-b5 som behandlingsmiddel for kviser? Kan det være farlig å ta store mengder med b5? Vil B5 som behandlingsmiddel bli godkjent i Norge? Håper på svar før jeg har spist hele boksen med B5. :-) Vennlig hilsen Magnus 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130641-kviser-og-b5-vitaminer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alternativer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Har du prøvd selen? Mindre enn 100 kroner for tre måneder, fås på apotek. Kanskje fagpersonen kan kommentere på det også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130641-kviser-og-b5-vitaminer/#findComment-800390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.