Gå til innhold

Sterilisering

Anbefalte innlegg

jazz1365380359

Hei!

Jeg er en gift mann på 45 år, bosatt på Østlandet.Min ektefelle er på samme alder. Vi har ett barn sammen og ingen hver for oss.

I alle år har min ektefelle benyttet prevensjon (først p-piller og de senere årene spiral). Vi har hørt at spiral ikke bør brukes mer enn så så mange år og at vi deretter bør gå over til annen prevensjon? Stemmer det?

Jeg har uansett sterke planer om å la meg sterilisere. Dette er veldig gjennomtenkt over lang tid fra begges side og med tanke på ALLE eventualiteter. Mine spørsmål er da:

1) Skjer sterilisering bare på sykehus?

2) Kan den også skje "privat", og i så fall hvor i Oslo-området?

3) Hva er ventetid på sykehus opp mot "privat"?

4) Hvilke kostnader kan jeg regne med (sykehus eventuelt privat).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130690-sterilisering/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Spiral kan brukes sammenhengende så lenge man har bruk for prevensjon.

Sterilisering av menn skjer nesten alltid på kirurgiske poliklinikker, nesten alltid hos private med offentlig tilskudd; kostnadene da er vanligvis under 1000 kroner. Det finnes over 10 slike steder i Oslo-området, du kan slå opp i telefonkatalogen. Du bør ha henvisning fra fastlegen din. Noen helprivate kan gjøre det uten henvisning, men da blir det mye mer kostbart for deg; flere steder tar de over 4000 kroner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130690-sterilisering/#findComment-810559
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...