Gå til innhold

Sterilisering for 3 uker siden, blør ennå - normalt?

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente i begynnelsen av 30 årene som for over 3 uker siden steriliserte meg ved et større sykehus. Jeg ble lagt i narkose og via laparaskopi ble egglederne både klippet over og sydd igjen.

Jeg blødde såpass mye etterpå og hadde en del smerter, at jeg ble liggende natten over på sykehuset. Dessuten har jeg Ehlers Danlos Syndrom som kan gi en økt tendens til blødninger.

Etter at jeg kom hjem blødde det ingenting på 3 dager.Men så begynte det å verke i både mage og rygg(IKKE MENS SMERTER, ettersom jeg har brukt depo provera i 3 år og ikke har blødd på nærmere 6 mnd)

Jeg begynte å blø igjen, samtidig som smertene rundt selve "såret" og i underlivet og i magen økte på.

Jeg ble gitt beskjed om å ta det med ro i 2 ukers tid etter inngrepet, men dette har vært vanskelig å få til, ettersom jeg for tiden bor hjemme og min far har en svært alvorlig sykdom som gjør at han ikke kan/bør bevege seg særlig mye.

Det er mangt og mye som må gjøres både i og utenfor huset og det sier seg nok selv at min mor ikke kan gjøre alt selv. Derfor har det blitt en del tunge løft og ulike bevegelser jeg sikkert burde ha unngått. Det at jeg har Ehlers Danlos Syndrom med økt blødningstendens og skjørhet i vevet i kroppen gjør nok heller ikke tilstanden bedre.

Jeg har følt at jeg ikke har kunne si i fra hjemme, på grunn av at situasjonen med min far og min mor er såpass "alvorlig"...Jeg bør jo kunne hjelpe til , selv om jeg nettopp har hatt et inngrep(som jo er relativt lite).

Jeg er svært usikker på om jeg bør gå til lege på grunn av denne blødningen. Det blør ikke mye, men mer jevnt, friskt blod.

Smertene i mage og rygg er relativt konstante. Jeg har ikke feber(har svært sjeldent feber i det hele tatt) , men har veldig løs og tidvis mørk avføring.Har ofte en sterk trang til avføring og da pleier det å komme mye på en gang. Det fører som regel til at blødningen fra underlivet også øker på.

Har gått ned omtrent 7 kilo i vekt siden inngrepet for 3 uker sden, men ettersom jeg har veid ganske for mye og fremdels har "godt" av å ta av minst 15 kilo, har jeg ikke tenkt særlig mye over dette før nå.

Er veldig øm i magen, men har ingen "hardhet" i selve mageskinnet.

Føler meg ellers ganske frisk og rask, men får som sagt plutselig trang til avføring og kan få sterke smerter i magen/underlivet og ryggen.

Finnes det noen her på forumet som har noen kommentarer?Bør jeg gå til legen ? I så fall når?Kan jeg vente til jeg reiser "hjem til meg selv"?Noen som har opplevd noe liknende?

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg hadde nå tatt en telefon, det er vel bare legevakten som er åpen nå. Siden du har skrevet inn her så er du tydeligvis begynt å bli litt engstelig. Jeg vet ikke hvor lenge det er vanlig å blø men tre uker høres mye ut.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...