Gå til innhold

Blodtilblandet spytt

Anbefalte innlegg

I ca. 3mnd. har jeg lagt merke til en vond smak som kommer i perioder av dagen. Oppdaget ved å spytte, at dette er blod.6-8 ganger om dagen kommer det puljevis blod

til svelget.Friskt blod blandet med mer eller mindre spytt.Har ingen smerter.Det er funnet fortetninger i nesebihule, men har ikke smerter,ikke tett i nesen, ikke blod gjennom nesen, føler meg ikke syk, men er redd for hva det kan være.Har begynt å tenke litt på allergi, men har aldri vært allergisk.Er dame 60 år.Har hatt hund i 10 år.Har dundyne.har ikke støv på hjernen.Får utslett rundt øyne, spesielt ved drikk av hvitvin og øl(meget små mengdre!. I forbindelse med måltid, blir jeg plutselig kvalm og kaster opp. men blir bra straks etterpå.Klør velgig i øynene og noe i nesen,spesielt i forbindelse med måltid.Ikke mye rennende øyner og nese.Bare når jeg klør meg veldig.Selv om jeg kanskje kan ha blitt allergisk, så forstår jeg ikke hvorfor dette blodet kommer sigende. Klarer ikke å fremkalle blødningene selv.Primæerlegen skal bestille time på Lovisenberg, men å få time hos øre/nese/hals kan ta måneder her i Norge, så jeg må inrømme at jeg er engstelig for at det kan være noe alvorlig som det kan haste med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130789-blodtilblandet-spytt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Pierre.

Det er vel egentlig 3 ting som plager deg. 1.: Du blir lett kvalm og kaster opp. Snakk med fastlegen om rtg. etc. 2.: Blod i svelget/spyttet. Dette kan komme fra sår i svelget, sår bak i nesen og//eller bihulene. Bør også sees på raskt. Det er ikke nødvendig med noen sykehus-poliklinikk for å få sett på det. F.eks. ØNH- lege Geir Grimsmo, Alleklinikken, Høvik, har relativ kort ventetid og det er refusjon som hos andre med Helseregionsavtale. Du kan bruke den henvisningen du har til sykehuset. 3.: Så er det kløen i huden og spesielt ansiktet, f. eks. etter hvitvin og øl. Skjelden at dette er allergi, men heller en såkalt uspesifikk histamin-release. Men det betyr jo også at du bør holde deg til ting du synes går greit.

Jeg tror IKKE at du er hundeallergiker !! Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130789-blodtilblandet-spytt/#findComment-802261
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...