Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Prøv å vaske deg med naturell youghurt eller å blande bittelitt edikk med vann og vask deg med dette. Lykke til. Har du forresten prøvd diflucan?

Hei!

Ja, jeg har prövd Diflucan og det hjelper, men jeg föler at jeg må ta sterkere og sterkere. Jeg kan jo ikke heller bruke det en gang per uke, syns jeg. Jeg får veldig ofte sopp etter sex. Den er i tillegg ikke spesiellt billig... Men penger spiller ikke den store rollen nå!

Noen annen med andre tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13093-candida-og-akupunktur/#findComment-74019
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Hei!

Ja, jeg har prövd Diflucan og det hjelper, men jeg föler at jeg må ta sterkere og sterkere. Jeg kan jo ikke heller bruke det en gang per uke, syns jeg. Jeg får veldig ofte sopp etter sex. Den er i tillegg ikke spesiellt billig... Men penger spiller ikke den store rollen nå!

Noen annen med andre tips?

Kjære Pelen.

Jeg vil anbefale at du bygger opp mikrofloraen i skjeden med tilskudd av melkesyrebakterier som du får på apotek som stikkpiller eller flytende i form av små "miniklyx". Ved daglig bruk etablerer du en sunnere bakterieflora som både påvirker surhetsgraden i skjeden og melkesyrebakteriene danner en hinne over slimhinnen slik at dette også blir en fysisk barriere mot soppen. Behandlingen kan sammenlignes med å bruke syrnede melkeprodukter mot tarmproblemer. I gamle dager fikk mange rådet om å bruke yoghurt eller skylle med eddik, men disse nye produktene er mere effektive.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13093-candida-og-akupunktur/#findComment-74672
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...