ma1961 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg har medfødt hoftefeil og fikk bytta venstre hofte i september. Får altfor lite informasjon. Noen som vet om det er normalt at det klikker i leddet når jeg går? Det er som om kula er borti kanten før den går inn i hofteskåla. Ubehagelig og litt skummelt. Vet ikke om den kan skli ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piste Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Med hoftebytte regner jeg med at du har fått operert inn en hofteprotese. Du har forhåpentligvis blitt informert om restriksjonene mht hvilke bevegelser du ikke har lov å gjøre etter operasjonen, så som å bøye i hofte over 90 grader, la hoften krysse midtlinjen, eller rotere i hoften verken innover eller utover. Hvis en utfører disse bevegelsene er det en risiko for at hoften kan gå ut av ledd. Innenfor de utslagene du har lov å bevege hoften innenfor, skal det være trygt å bevege hoften (kan være forskjeller fra operasjon til operasjon, avhengig av operasjonsteknikk, protesetype, hvor såret sitter, ++) Klikkingen kan komme av stram muskulatur, stramme sener/senefester. Hilsen 3.års fysioterapistudent 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ma1961 Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Med hoftebytte regner jeg med at du har fått operert inn en hofteprotese. Du har forhåpentligvis blitt informert om restriksjonene mht hvilke bevegelser du ikke har lov å gjøre etter operasjonen, så som å bøye i hofte over 90 grader, la hoften krysse midtlinjen, eller rotere i hoften verken innover eller utover. Hvis en utfører disse bevegelsene er det en risiko for at hoften kan gå ut av ledd. Innenfor de utslagene du har lov å bevege hoften innenfor, skal det være trygt å bevege hoften (kan være forskjeller fra operasjon til operasjon, avhengig av operasjonsteknikk, protesetype, hvor såret sitter, ++) Klikkingen kan komme av stram muskulatur, stramme sener/senefester. Hilsen 3.års fysioterapistudent Min nye hofte er uten sement. Det kan nok stemme at det er mye stram muskulatur. Det sprenger ofte i hofta, som om det som er innenfor muskelen er for stort. Merker også veldig godt når været skifter. Kulde gjør musklene stivere. Håper det blir bedre til våren når varmen kommer tilbake. Det er slitsomt å gå og lure på om alt er som det skal være. Jeg angrer litt på hele operasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piste Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Min nye hofte er uten sement. Det kan nok stemme at det er mye stram muskulatur. Det sprenger ofte i hofta, som om det som er innenfor muskelen er for stort. Merker også veldig godt når været skifter. Kulde gjør musklene stivere. Håper det blir bedre til våren når varmen kommer tilbake. Det er slitsomt å gå og lure på om alt er som det skal være. Jeg angrer litt på hele operasjonen. Det kan sikkert være litt smart å få en time hos en fysioterapeut, for å få redusert litt på stram muskulatur, øke bevegeligheten og muskelstyrken. Er ikke så veldig mye trening/behandling som skal til.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.