meck Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg har diagnosene pankreatitt,dvs. kronisk betent bukspyttkjertel samt hyperprolaktamin, pga mikro svuls i hypofysen.Det kan jeg leve med - lang trening med smerter. Endring i symptomer: I de siste årene har jeg fått smerter i beingrinda. Det startet i leddene, og men har økt til å gjelde alle bein i kroppen. Smertene er så sterke at jeg ikke greier å gå på beina, tårene renner.Ikke et bein i kroppen slipper unna smertene. Mine spørsmål er: 1) Hva er Mastosytose 2) Hvilke blodprøver/urinprøve må taes for å avklare det? 3) Hvilke lege / sykehus er ekspert på den sykdommen i Norge? Jeg reiser hvor som helst og betaler selv. Grunnen til disse spørsmålene er at noen blodprøver viste at det kunne være denne sykdommen - men det ble ikke gjort noe videre med det. Jeg er desperat nå, ingen vet hvorfor jeg har vondt bare at jeg har det. Jeg får sterke smertestillende, jeg er en tøff dame og tåler godt smerter - men jeg kjenner også at kroppen har store problemer, så jeg må gjøre noe før det er forsent. I tillegg har jeg et spørsmål om kolestrol - Blodprøve skjemaet har følgende inndelinger: A) Kolestrol, HDL-kolestrol C) LDL-kolestrol. Hva er forkortingene på disse tre? Hva er dårlig kolestrol av disse 3.Hvor går grensen for forhøy verdi. Tallreferanse takk - jeg har fått tilsendt prøvesvar, men forstår ikke hva de betyr. Jeg takker så meget dersom jeg får svar. Erfaring har vist at det kun er jeg selv som må nøste for å få resultater. Slik fant legene ut hva som feilte meg første gang jeg ble syk. Jeg er ikke lege - jeg er økonom, med registrering som ynlingsfelt. Vennlig hilsen Meck 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131094-mastocytose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vampyr Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Det med leddene og beinverken kan høres ut som urinsyregikt.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131094-mastocytose/#findComment-803769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Mastocytose er en sjelden ubdergruppe av celleforandringer i kroppen. tror det er best for deg å konferere med den legen som har stilt diagnosen, eventuelt få fastlegen din til å forespørre en større hemetologisk avdeling om hvordan dette skal tolkes i ditt tilfelle, da det er flere former for slike celle-endringer. Total-kolesterol behandles oftest med medikamenter først når verdien overstiger 8, men dette vil være avhengig av hvilke andre risiko-faktorer du har for hjerte/karsykdommer. HDL står for high-density-kolesterol, LDL for low-density. HDL er det fordel å ha mye av, mens LDL regnes som "den dårlige" kolesterolen. Disse verdiene bør også sees sammen med triglyceridene, som er "fritt fett" i blodet. generelt sett er det viktig for deg å kommunisere godt med legen din, men samtidig ha forståelse for at en allmenlege ikke kan forventes å ha greie på mastocytose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131094-mastocytose/#findComment-812031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.