Gå til innhold

Blod i avføringen

Anbefalte innlegg

Gjest Nytt liv!

Jeg har nå sluttet med hasjisj og andre rusmidler etter 12 års misbruk. Alkohol har også vært et rusmiddel, og jeg er av person en meget angstfull og til tider paranoid, som er en selvfølge etter alt misbruket mitt. Men ble litt bekymret gitt, da jeg i dag etter å ha prøvd å gå på do, at det var friskt blod etter å ha forsøkt å "kreste" ut litt eksrementer, og kun blod som kom ut, det var ikke mye, men nok til å sende angstlynene gjennom kroppen min. Er jeg i noen faresone for Kreft? Og jeg har jo et høyt nivå av stress disse dager, da virkeligheten endelig er fullkommen, så det er ikke så lett å å roe ned blodtrykket heller, men er det noe jeg trenger å bekymre meg stort over?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131395-blod-i-avf%C3%B8ringen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg over. Frisk blod tyder på at det er en rift eller en hemorride i endetarmsåpningen.

Det du skal være ops på er om blodet blir mørkt, tyder på at det er fra lenger opp i tarmern, og om det er slim i avføringen. Da bør du søke lege med en gang. Du bør også søke lege dersom du blør over lengre tid.

Det er veldig mange som har problemer med avføringe spesielt i disse juletider med så tung mat og uregelmessige måltider. Da er det lett å få hemmorider. Opplevde det selv for noen dager siden. Blødde litt i to-tre dager så var det over.

Mvh

Det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg over. Frisk blod tyder på at det er en rift eller en hemorride i endetarmsåpningen.

Det du skal være ops på er om blodet blir mørkt, tyder på at det er fra lenger opp i tarmern, og om det er slim i avføringen. Da bør du søke lege med en gang. Du bør også søke lege dersom du blør over lengre tid.

Det er veldig mange som har problemer med avføringe spesielt i disse juletider med så tung mat og uregelmessige måltider. Da er det lett å få hemmorider. Opplevde det selv for noen dager siden. Blødde litt i to-tre dager så var det over.

Mvh

Tusen takk! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...