Gå til innhold

Tee Tre olje ved en soppinfeksjon og enda et par spørsmål.....

Anbefalte innlegg

Satyr1365380149

Hei jeg er ei jente på 24 som har merket en rar lukt i kjeden min for et par uker siden. Nå har lukta økt og hvit utlod har vist seg også. Jeg har lest gjennom mange innlegg her og antar at jeg er jeg er av en av dem som har fått soppinfeksjon. Jeg har hatt Clamydia for et år siden ,tatt behandling og alt gikk bra før dette her. Har hatt mange partnere og ikke brukt prevensjon. Nå har jeg hatt kjæreste i en og halv måned.... Peker ikke finger på noen skyldige men jeg gruer meg å si det til ham:(

Nå er jeg litt fortvilet for det er mange her som ikke klarer å kvitte seg med soppinfeksjon.Jeg skal til legen først ting på mandag. (i dag lørdag);)

Lurer på flere ting:

Canestenkur, er den reseptfri??

Lamisil, hva er det?

Leste også at folk har prøv alt fra yougur- og eddik smøring til å spise mindre sukker, kutte ut såpe osv...

Jeg har fått anbefalt tee tre olje (aromatisk olje, egentlig giftig men hvis den brukes riktig skal den være bakteri og soppdrepende +++ mange andre ting) blandet i vann og skylle kjeden med den vha en irrigator (fås kjøpt på apoteket), har gjort det nå.Og skal ta et kur imorgen og overimorgen. Har noen andre prøvd det og hjalp det???

Skal sende enda en post hvis det hjelper slik at andre kan prøve det;)

Setter pris på svar fortest mulig......

Fortsetter under...

Gjest rørlegger-kurt

Kjeder skal oljes ja, men kanskje ikke med te-tre-olje? Bruk vanlig smøreolje så blir det lettere å trå på pedalene. Soppen spyler du bare av med en høytrykksspyler. Husk å oppbevare sykklen tørt nå som det er vinter og mye fukt i lufta.

Gjest Maud Angelica

Canesten får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Men det er sikkert lurt å ta en tur til legen, for å være helt sikker på at det er sopp og ikke noe annet mer alvorlig.

Send gjerne en ny post hvis dette te-tre greiene viser seg å virke.

Satyr1365380149

Canesten får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Men det er sikkert lurt å ta en tur til legen, for å være helt sikker på at det er sopp og ikke noe annet mer alvorlig.

Send gjerne en ny post hvis dette te-tre greiene viser seg å virke.

Nå er det litt over to uker siden jeg har brukt tee tre olje for å skylle ned underlivet. I ca litt over en halv liter tilsetter du tre-fire dråper av teetre olje . Jeg har skylt det både lørdag og søndags kveld. Mandag ble alt borte og lukten har ikke kommet tilbake og utflod er også borte helt. en ting å merke seg at jeg har sluttet å bruke såpe etter en anbefaling i en av innleggene her. Betyr det at det hjalp.

Ser sånn ut..Skal ti legen i dag for å få det undersøkt.

Hvis prøvene blir negative om en uke.....kjør på folk og lyye til

Satyr1365380149

Hvor får man kjøpt tee tre olje?

Tee tree olje er en aromatisk olje . Du får ikke kjøp den på apoteket. Det er bare noen få helsekost butikker eller aromaterapeuter som selger den..så det blir nok å spørre seg rundt. En flaske på 10 ml koster ca 180 kr. Doseringer brukes i dråper. Jeg har også brukt en dråpe på kviser jeg har fått og de forsvant nesten helt i løpet av natten;).

Annonse

Hvor får man kjøpt tee tre olje?

Joda, du får kjøpt det på apoteket. Kjøpte det for noen dager siden 105 spenn for 10 ml.

Jeg savner litt mere informasjon om forsiktighetsregler rundt dette produktet. Noen som har noen linker ??

Jeg er i tvil om tea tree olje er noe lurt. Tea tree olje er først og fremst bakteriehemmende.

Det er rett og slett mangel på bakterier som fører til sopp. Soppen syntes at steder uten bakterier er helt fett å begynne å vokse og gro. Dette skjer ikke bare i skjeden men også på huden, føtter og rundt negler.

Å ikke vaske seg er litt ekstremt. Men bruk såpe som er beregnet for underlivet.

Her fant jeg en god link om temaet:

http://www.yg.no/sexkjaerlighet/sopp.html

Satyr1365380149

Jeg er i tvil om tea tree olje er noe lurt. Tea tree olje er først og fremst bakteriehemmende.

Det er rett og slett mangel på bakterier som fører til sopp. Soppen syntes at steder uten bakterier er helt fett å begynne å vokse og gro. Dette skjer ikke bare i skjeden men også på huden, føtter og rundt negler.

Å ikke vaske seg er litt ekstremt. Men bruk såpe som er beregnet for underlivet.

Her fant jeg en god link om temaet:

http://www.yg.no/sexkjaerlighet/sopp.html

Hi..

Jeg har lest flere steder at soppinfeksjon er en seksuelloverførbar sykdom..

Angående teetreolje..den er bakterihemmende..men uansett det hjalp meg....

Står at skylling av skjeden ikke skal gjøres fordi den renses av seg selv..det gjør munnen også men vi vasker den uannsett. ...

å skylle den med vann kan ikke skade. De andre rådene har jeg følgt fra før av ..om det hjelper....vet ikke...

Mange kvinner har prøvd dette (bådet mildere såpe osv) men det hjalp ikke.Har du bare lest alle de innleggene her??..jeg har.

For øyeblikke har jeg kvittet meg med mitt prblemm (i ca 2 og halv uker) om det varer får vi se...

takk for hjelpen og linken;)

Hi..

Jeg har lest flere steder at soppinfeksjon er en seksuelloverførbar sykdom..

Angående teetreolje..den er bakterihemmende..men uansett det hjalp meg....

Står at skylling av skjeden ikke skal gjøres fordi den renses av seg selv..det gjør munnen også men vi vasker den uannsett. ...

å skylle den med vann kan ikke skade. De andre rådene har jeg følgt fra før av ..om det hjelper....vet ikke...

Mange kvinner har prøvd dette (bådet mildere såpe osv) men det hjalp ikke.Har du bare lest alle de innleggene her??..jeg har.

For øyeblikke har jeg kvittet meg med mitt prblemm (i ca 2 og halv uker) om det varer får vi se...

takk for hjelpen og linken;)

Jeg har lest en del andre innlegg. Ei skjønte ikke hvorfor hun hadde sopp - vasket seg tre ganger daglig....

Mulig tea tree også tar kverk på sopp også.

Jeg savner generellle forsiktighetsregler med bruk av tea tree olje.

Du må ikke finne på å bruke teetreeolje i underlivet, det svir

Det ble faktisk gitt som råd "generelt" for noen år siden, men det skulle fortynnes svært mye. Husker ikke eksagt.

Jeg brukte det iallefall, uten at det sved og uten at jeg ble noe særlig bedre :P

Jeg vil iallefall anbefale å droppe all såpe ("intimsåpe" like så). Dropp truseinnlegg. Kokevask trusene dine (bruk bare kokevaskbare). Ikke bruk trange klær.

Det med såpen fungerte for meg, så resten har jeg ikke tenkt på på mange år.

Hadde rundt 4-6 infeksjoner i året, de siste 4 årene har jeg hatt én tilsammen, da var jeg gravid.

Annonse

Det ble faktisk gitt som råd "generelt" for noen år siden, men det skulle fortynnes svært mye. Husker ikke eksagt.

Jeg brukte det iallefall, uten at det sved og uten at jeg ble noe særlig bedre :P

Jeg hadde en venninne som brukte tigerbalsam en gang.....

Jeg hadde en venninne som brukte tigerbalsam en gang.....

Auda. Jeg har forsøkt mentolatum (av helt andre og mer eksperimentelle grunner) på et lite område der nede.

Det var egentlig ikke vondt, men utrolig kaldt.

Så vet du det.

Satyr1365380149

Jeg vil iallefall anbefale å droppe all såpe ("intimsåpe" like så). Dropp truseinnlegg. Kokevask trusene dine (bruk bare kokevaskbare). Ikke bruk trange klær.

Det med såpen fungerte for meg, så resten har jeg ikke tenkt på på mange år.

Hadde rundt 4-6 infeksjoner i året, de siste 4 årene har jeg hatt én tilsammen, da var jeg gravid.

takk;)..jeg har droppet all såpe...men bruker p-piller..Bruker,bind ingen truseinnlegg og kokvasker nå mine truser

Satyr1365380149

Jeg har lest en del andre innlegg. Ei skjønte ikke hvorfor hun hadde sopp - vasket seg tre ganger daglig....

Mulig tea tree også tar kverk på sopp også.

Jeg savner generellle forsiktighetsregler med bruk av tea tree olje.

mange som ikke kan bruke det..selvfølgelig..Det er ikke bare å stikke i butikken, kjøpe det og s,øre inn.Jeg har allerede skrevet hvordanjeg brukte det og hvordan det ble anbefalt til meg å bruke det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...