Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg har søkt om brystreduksjon men fikk avslag på forundersøkelsen fordi jeg veier for mye. I tillegg har brystene mine endret seg minimalt siden jeg begynte å slanke meg. Har hatt store bryst i alle år. Og dette ble verre etter at jeg fikk min sønn. Jeg har slanket meg fra 92 kg til 79 og holder fortsatt på å slanke meg. Legen ville ikke vurdere operasjon før jeg var kommet ned i 65-60 kg. Jeg er kraftig bygd og en normalvekt for meg vil ligge på 70 kg. Jeg er 161 cm høy. Fastlegen min vil heller ikke gjøre noe med dette før jeg har slanket meg mer. Han sier det ikke er noen vits å klage. Jeg er for tiden 50 % sykemeldt pga. vond nakke, skuldrer og armer. I tillegg er jeg plaget med mye hodepine. Mener denne legen (det er bare en her i byen som vurderer dette) er veldig arrogant som ikke en gang kan vurdere meg. Har ikke så veldig lyst til å ta denne operasjonen i en annen by da jeg har APC-resistens mao. fare for blodpropp. Er dette en stor operasjon? Hva mener du om dette? Burde jeg få operasjon? Hva kan jeg evt. selv gjøre? Koster det mye å bet. denne selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131485-brystreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er *svært* gode grunner til å kreve at du slanker deg før du gjennomgår operasjonen, og en av de viktigste årsakene er helingen av såret etter operasjonen. Du vil vå store arr på begge brystene, og spesielt arret i folden under brystene vil ha problemer med å gro hvis du er overvektig.

Din lege går ut fra en BMI på 25 som er øvre grense for normalvekt og mener at det ikke er medisinsk forsvarlig å tilrå operasjon før du er normalvektig - dvs. 65 kg eller lavere.

Hvis du betaler selv begynner prisene på 22000 kr og oppover. Seriøse plastikkirurger vil også tilrå at du går ned i vekt før operasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131485-brystreduksjon/#findComment-806580
Del på andre sider

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Grunnen til at du må redusere vekten er at risikoen ved operasjonen er for stor om du er altfor tung. Vi snakker både om lokale komplikasjoner med sårproblemer, infeksjoner (til og med muligheten for koldbrann i brystvorten), og om generelle som lungebetennelse og ikke minst blodpropp til lungen. Detsiste kan jo være livstruende.

derimot synes jeg nok kanskje legen din var vel streng i vektkravene. Det kan godt hende han burde gi seg på 70 kg. Ta dette opp til vurdering med ham når du er kommet i nærheten av 70. Personlig ville jeg sterkt fraråde operasjon over denne vekten, privat eller offentlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131485-brystreduksjon/#findComment-811178
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...