Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk noen år tilbake konstatert lavt stoffskifte. Jeg var på den tiden veldig svimmel og hadde øresus. Jeg har også flere ganger hatt småfeber som nå er blitt konstant. Svimmelheten har kommet tilbake, spesielt når jeg ligger på venstre side, og øresusen har økt. I tillegg har jeg fått flere typer lyder på øresusen.

Skjoldbrukskkjertelen er betent og er forstørret noe på høyre side.

Er det noen som vet hva dette kan være og om det har noen sammenheng? Hva kan jeg ev gjøre? Jeg går til endokrinolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131497-svimmel-%C3%B8resus-og-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg har egentlig aldri studert på hva det kan være. Jeg har bare akseptert at sånn er det. Jeg lider også av lavt stoffskifte, det ble ikke funnet noen fysiologisk forklaring på svimmelheten. Stoffskifte mitt ble imidlertid målt så lavt at jeg ble satt på levoxin. Svimlebygene ble stadig skjeldnere og nå har jeg ikke hatt det på ett halvt år.

Det var nok ikke den hjelpen du søkte, men jeg ville bare dele mine erfaringer med deg.

NB Har du meldt deg inn i Norsk thyrodea forbund? Hvis ikke må du gjøre det med en gang. Vi trenger å synliggjøre hvor mange vi er!

Mvh

Jeg har egentlig aldri studert på hva det kan være. Jeg har bare akseptert at sånn er det. Jeg lider også av lavt stoffskifte, det ble ikke funnet noen fysiologisk forklaring på svimmelheten. Stoffskifte mitt ble imidlertid målt så lavt at jeg ble satt på levoxin. Svimlebygene ble stadig skjeldnere og nå har jeg ikke hatt det på ett halvt år.

Det var nok ikke den hjelpen du søkte, men jeg ville bare dele mine erfaringer med deg.

NB Har du meldt deg inn i Norsk thyrodea forbund? Hvis ikke må du gjøre det med en gang. Vi trenger å synliggjøre hvor mange vi er!

Mvh

Hei Kizza!

Takk for svaret ditt!

Jeg bruker også levaxin men tror doseringen er litt for lav. Har du hørt om liotyronin som kan brukes i tillegg til levaxin? Bruker du/har du brukt dette? Har hørt det kan være bra.

Jeg skal melde meg inn i foreningen :-).

Mvh

Mvh

Hei Kizza!

Glemte å spørre om du har feber??

Annonse

Gjest svensken jonas

Takk for svaret ditt!

Har fått konstatert at jeg har tinitus, men jeg tror det kan ha sammenheng med lavt stoffskifte?

Mvh

ja, det kan stemme, Jeg har det selv, både tinitus og lavt stoffskifte altså. Legene sier det kan ha sammenhneg men kan ikke fastslå noe for sikkert. Håper de finner ut av det for deg.

Lykke til. det er ikke noe greit å ha det slik, men det finnes god behandling! :-)

Kizza1365380506

Hei Kizza!

Takk for svaret ditt!

Jeg bruker også levaxin men tror doseringen er litt for lav. Har du hørt om liotyronin som kan brukes i tillegg til levaxin? Bruker du/har du brukt dette? Har hørt det kan være bra.

Jeg skal melde meg inn i foreningen :-).

Mvh

Jeg har hørt om det men jeg har ikke brukt det selv. Har liksom ikke trengt det iogmed at jeg er så pass bra med å bare bruke levoxin. Men det merkelige er at når jeg snakket med en kollega idag, jeg satt og hun sto, så fikk jeg den svimlebygen. Skulle tro underbevisstheten jobbet :o) Har en ekkel følelse nå også, akkurat som jeg ikke er helt med litt utenfor meg selv liksom.

Vel, vel, det går vel over til i morgen.

Mvh

Kizza1365380506

Hei Kizza!

Glemte å spørre om du har feber??

Jeg har i perioder en følelse av influensa. Ikke forkjølelse men jeg verker i leddene og musklene og da er kroppstemperaturen mellom 37,5 og 38. Kan jo ikke kalle det feber og ikke er jeg syk akkurat men det føles slik. Merkelig... :o)

Mvh

ja, det kan stemme, Jeg har det selv, både tinitus og lavt stoffskifte altså. Legene sier det kan ha sammenhneg men kan ikke fastslå noe for sikkert. Håper de finner ut av det for deg.

Lykke til. det er ikke noe greit å ha det slik, men det finnes god behandling! :-)

Takk skal du ha! Gjør du noe spesielt for å unngå å legge merke til øresusen eller finnes det noen gode behandlingsmetoder??

Jeg har hørt om det men jeg har ikke brukt det selv. Har liksom ikke trengt det iogmed at jeg er så pass bra med å bare bruke levoxin. Men det merkelige er at når jeg snakket med en kollega idag, jeg satt og hun sto, så fikk jeg den svimlebygen. Skulle tro underbevisstheten jobbet :o) Har en ekkel følelse nå også, akkurat som jeg ikke er helt med litt utenfor meg selv liksom.

Vel, vel, det går vel over til i morgen.

Mvh

God bedring!

Jeg har i perioder en følelse av influensa. Ikke forkjølelse men jeg verker i leddene og musklene og da er kroppstemperaturen mellom 37,5 og 38. Kan jo ikke kalle det feber og ikke er jeg syk akkurat men det føles slik. Merkelig... :o)

Mvh

Det er jo ikke riktig å ha den småfeberen. Skal ta ultralyd av skjoldbruskkjertelen for å sjekke om det kan ha noe med den å gjøre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...