idefixa Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei! Jeg har i de siste ukene slitt veldig med nattesøvnen. Det hele begynte med ekle tanker/ drømmer på kvelden og natten, også begynte jeg rett og slett å utsette å gå til sengs. Etterhvert er klokken blitt både fire og fem uten at jeg har fått lagt meg, og når jeg først legger meg tenker jeg en masse rart, fryser, spenner alle muskler og må minne meg selv på å slappe av. Jeg er konstant engstelig for kreft og andre dødelige sykdommer, og mener tom at jeg finner symptomer på disse. Jeg er kommet inn i en forferdelig tråkig døgnrytme, og i morgen starter "hverdagen" igjen etter juleferien... Jeg er 30 år, jeg er gift og har tre barn og jobber fullt-og litt til. Jeg føler jeg har hatt en stressende og anstrengende høst, men disse problemene er altså kommet etter denne perioden. Problemene begynte faktisk når jeg fikk ferie og virkelig fikk mulighet til å slappe av- jeg klarer det jo ikke! Jeg begynner å føle meg ordentlig nervøs og "frynsete" av for lite søvn, og gruer meg faktisk til leggetid. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette, og håper noen har tips og råd?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131502-s%C3%B8vnproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hei. Det har kanskje sammenheng med uløste problemer og konflikter? Jeg kan bare snakke for meg selv, men hadde det akkurat slik i sommer. Hadde jobbet veldig intenst, og ble sykemeldt en måneds tid, men klarte overhodet ikke å slappe av. Ble bare mer stresset, og anspent og fikk ikke sove som du beskriver, på grunn av dette. Jeg vet ikke hva som kan være løsningen for deg. Jeg begynte hos fysioterapeut. For søvnen finnes det sovemedisin som f.eks. imovane for innsovning, men den kan du ikke ta hver dag. Råder deg til å gå til legen med dette problemet. Det er så slitsomt å ikke få sove. H*n kan hjelpe deg videre. Det er ikke meningen at det skal være slik, og det er mulig å gjøre noe med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131502-s%C3%B8vnproblemer/#findComment-806612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.