Gå til innhold

Dyreallergi - allergimedisin ved besøk?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har noen venner jeg har lyst til å besøke i ferien (ca. 10 dager). Problemet er at de har hund og katt. Ca en time i et hus hvor det bor hund (selv om jeg ikke ser hunden) får meg stort sett til å svi/klø slik i øynene at jeg ikke orker å være der mer. Klør også veldig i nesen, og katter blir jeg stort sett forkjølet av. Øynene er imidlertid verst og jeg har opplevd å få store blemmer på det hvite i øynene etter å ha kost med en kattunge i ca 2 min....

Spørsmålet er: Er der allergimedisin jeg kan bruke i 10 dager når jeg besøker vennene mine som har huset fult av dyr eller bør jeg holde meg hjemme? Må jeg gå til legen for å få dette eller finnes der greie reseptfrie alternativ?

Fortsetter under...

Mange av de reseptbellagte allergimedisinene, finnes i små (og litt dyrere) forpakninger uten resept også.

f.eks zyrtec, mange tar dette før kontakt med røyk, dyr, pollen osv når de har allergier.

Snakk med legen, eller med noen på apoteket!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...