archi Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Har for ca 1/2 år siden fått en hevelse rundt indre del av penishodet. Dette har ikke blitt noe værre med tiden men heller gått tilbake. Har inntrykk av at det kommer og går litt. Har samtidig fått nedsatt potens, men dette kan sikkert være psykisk betinget. Har også følt et ubehang i underlivet i form av lett trykk eller verk.Vanskelig å lokalisere men føles ikke som det er i testiklene. Jeg har vært hos lege og tatt blod- og urinprøver samt undersøkelse av penis og endetarm uten at noe galt ble observert. Men som antydet: Hevelsen har en tendens til å komme og gå litt. Det er også foretatt en HIV-test. Denne var negativ. Føler allikevel at noe er galt og føler jeg derfor må være avholdende seksuelt sett. Noen forslag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131683-hevelse-rundt-indre-del-av-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det er vanskelig nok å diagnostisere en uklar tilstand selv når man kan undersøke pasienten, men det kan være nokså håpløst bare på grunnlag av beskrivelsen. Jeg kan bare tenke høyt og beswkrive noen muligheter. Hevelsen rundt penishodet kunne muligens skyldes infeksjon, f. eks. med soppen candida eller noen bakterier. Vanligvis er en slik tilstand ledsages av andre symptomer som smerter, røde slimhinner, evt. varmefølelse. Infeksjonen kan vanligvis diagnostiseres ved å ta prøver til dyrkning ved et mikrobiologisk laboratorium. Jeg kan godt tenke meg at nedsatt potens osv. skyldes at du tenker på det meget. Det samme gjelder forsåvidt de følelsene fra underlivet. Jeg tror også at om det er undersøkt skikkelig og ikke påvist noen infeksjon behøver du ikke å være seksuelt avholdent. Men som sagt det er ikke noen diagnose, bare høytenkning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131683-hevelse-rundt-indre-del-av-penis/#findComment-808588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.