olemorten Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei! Jeg har en sønn på 15.mnd som har slitt med kraftig hoste og "surkling" i brystet de siste 7.ukene. Første gang vi var hos lengen, konstaterte legen at han trolig hadde en liten infeksjon i luftveiene. Min sønn fikk derfor medisin (Apocilin?) . Han ble ikke bedre, og fikk derfor en annen type medisin (husker ikke navnet, men det var Penecelin) som hjalp noe. Men han ble aldri helt frisk. Hosten ga seg mer eller mindre, men "surklingen i brystet" var der fortsatt. Rett før jul dro vi derfor til legen igjen. Han hadde da ingen infeksjon eller virus, men fikk medisin (Brycanyl?) som skulle "rense" opp luftveiene. Det hjalp noe, men fortsatt var det litt "surkling" i brystet der, og i løpet av julen kom hosten tilbake. I natt var hosten så kraftig som da han første gang ble syk. Han virket slapp i dag tidlig og har nå fått feber igjen. Skal til legen igjen i dag, men er bekymret over at de ikke har funnet ut hva som feiler gutten min de tre siste gangene jeg har vært der. Er bekymret for formen til sønnen min også, det kan da ikke være bra og gå med slik ”surkling” i brystet i neste 2.mnd?? Håper derfor på tilbakemeldinger fra noen, rundt hva jeg bør be legen sjekke opp, har hørt om noe som heter Mykoplasma? … som vissnok er en spesiell form for lunge betennelse (langvarig). Håper uansett at andre som har hatt småbarn med liknende symptomer kan dele noen erfaringer, eller at legen (online) kan tipse meg om hva jeg bør passe på at legen sjekker opp denne gangen. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131686-luftveisinfeksjon-hos-sm%C3%A5barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Bare et lite gratisråd fra meg: ikke gi deg, små barn skal tas på alvor, de skal ikke ha surkling i brystet uten at vi vet hva det er. Be om en henvisning til barnelege, så skal du se at du kan få litt spesialist-hjelp. Små barn med luftveisinfeksjoner får mye lyder i brystet, så det behøver ikke være mer enn at de er aldri så lite forkjølet, men dette høres litt mer slitsom ut i og med feberen. Jeg vet at mange små sliter med dette for tiden, allikevel bør du få foretatt en spesialistundersøkelse, før dere sliter dere helt ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131686-luftveisinfeksjon-hos-sm%C3%A5barn/#findComment-811262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Bare et lite gratisråd fra meg: ikke gi deg, små barn skal tas på alvor, de skal ikke ha surkling i brystet uten at vi vet hva det er. Be om en henvisning til barnelege, så skal du se at du kan få litt spesialist-hjelp. Små barn med luftveisinfeksjoner får mye lyder i brystet, så det behøver ikke være mer enn at de er aldri så lite forkjølet, men dette høres litt mer slitsom ut i og med feberen. Jeg vet at mange små sliter med dette for tiden, allikevel bør du få foretatt en spesialistundersøkelse, før dere sliter dere helt ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131686-luftveisinfeksjon-hos-sm%C3%A5barn/#findComment-811264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.