Gå til innhold

Mage/ Underlivs besvær

Anbefalte innlegg

Hei. For en drøy måned siden Begynte jeg å føle stikkninger/ ilinger i underlivet som til tider tok pusten fra meg. Dette gjorde tilsynelatende at jeg fikk en svært ille luktende utflod. Etter vært som ukene gikk gikk det mer over til mage besvær - dette etter mens start som nå er et par uker siden. Mage besværet virker som det tiltar, og i blandt kommer det riktig smerte i ri tak lignende versjon. Det føles som å gå med konstant sting, men også på andre steder enn der man bruker å få sting. Jeg er en trofast kone til min mann, så noen kjønns sykdommer er jeg sikker på vi kan utelukke. Min mann har dessuten sterilisert seg for mange år siden, så noe graviditet kan dette heller ikke være. Jeg er en ung dame på 28 år, to barns mor - barna er 9 og 10 år gamle. Min mann er bekymret, men jeg har da bare vondt og ubehag, ikke noe feber. Kan dere anta hva dette er? I wanto get well.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131690-mage-underlivs-besv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan høres ut som egglederbetennelse.

Hyppigeste årsak er klamydia og gonnore , men ikke alltid.

Jeg hadde det som jomfru , så...

Gå til legen og få det sjekket opp !

God bedring ;o)

Takker og bukker.

Jeg skal til legen, men har ikke time før på Torsdag. Min mann er urolig, så han henviste" meg hit. Han er da søt. Eggleder betennelse? Er det no fali da? Nei, overlever nok til legebesøket mitt tror jeg ja.

Takker og bukker.

Jeg skal til legen, men har ikke time før på Torsdag. Min mann er urolig, så han henviste" meg hit. Han er da søt. Eggleder betennelse? Er det no fali da? Nei, overlever nok til legebesøket mitt tror jeg ja.

HVIS det er det , kan det skade egglederene på sikt .

Har du hatt feber?

Lykke til.

HVIS det er det , kan det skade egglederene på sikt .

Har du hatt feber?

Lykke til.

Om jeg har hatt feber, har den i allefall ikke vært merkbar høy. - Egglederne trenger man vel kun om man skal kunne bli gravid, noen annen nytte er dem vel, som vidt jeg skjønner, ikke noe kroppen "trenger". Min mann og jeg har ansett oss ferdige med barn i flere år, og han har allt sterilisert seg, så Om det skulle være det du tipset om, så blir det tidsnok behandlet til uken hvertfall. Takk for ditt engasjement. :-)

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du bør kontakte fastlegen din for en gynekologisk undersøkelse, og sjekk av tarmsystemet. Legen bør uteluke muskelknuter i livmoren og hevelser på eggstokkene eller eggledere. Du bør også ta med en urinprøve for å utelukke urinveis-infeksjon. Utfloden, som legen bør ta prøver av, kan være tegn på en infeksjon i skjeden eller livmoren, og behøver ikke ha noe med seksuelt overførbare sykdommer ågjøre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...