acrh Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei, Jeg avsluttet cellegiftbehandling i juni måned. Jeg hadde da vært gjennom 6 kurer med carboplatin og taxol hver 3. uke. Jeg sliter nå med smerter og stivhet i alle ledd og muskler. I tillegg er jeg nummen i høyre hånd. Min fastlege sier det kan komme av at cellegiften har tørket ut slimhinnene i leddene (og i kroppen forøvrig) og at nervecellene er blitt skadet. Er dette vanlig og hva kan jeg gjøre for å bedre dette. Ikke si jeg skal ta Ibux! Det har ikke hjulpet på annet enn smertene til nå. Jeg er et aktivt friluftsmenneske og håper jeg kan fortsette med det. Slik det er nå, er jeg svært hemmet. Hva kan jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131722-bivirkninger-etter-cellegift-behandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Kjenner ikke til bivirkningene av disse cellegift-kurene, og uansett vil bivirkningene være avhengig både av dosering. Grunnsykdommen din vil vel muligens også gi muskel- og skjelettplager?.Nummenhet i hånden bør undersøkes. Det kan væ alt fra en bagatellmessig avklemming av en nerve i håndleddet, til prolaps i nakken eller hevelser i armhulen. Vil foreslå fysioterapi som inkluderer både massasje, tøyninger og trening av ledd-bevegelighet. Det finnes sterkere varianter av betennelses-dempende medisiner enn Ibux. Dersom disse hjelper deg til å være mer fysisk aktiv, så vil det være gunstig for deg. Vil også foreslå at du bruker rikelig omega-3, samt gjerne B-vitamintilskudd og rikelig C-vitaminer ( opptil 1-2 gram per døgn). Nummenheten i hånden burde vel legen din finne årsaken til..Noen har god effekt av en vitamin-blading som heter Bio-sport, fåes i de fleste helsekost-butikker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131722-bivirkninger-etter-cellegift-behandling/#findComment-812104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.