Gå til innhold

Lavt stoffskifte og konsekvensene

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte, og skal snart til fastlegen min. Mens jeg venter på legetime, tenkte jeg å søke litt info i forkant.

Har forstått det slik at man må spise hormontabl. resten av livet, og at man må gå til jevnlige kontroller for å måle nivået av hormonet tyroksin. Det jeg lurer på er: Hvor ofte må jeg til kontroll? Hvor mye koster et årlig forbruk av stoffskifte-medisin? Er stoffskifte-medisin på blå resept? Vil mine årlige utgifter (til behandling, medisinering og oppfølging) ruinere meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131833-lavt-stoffskifte-og-konsekvensene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medisiner mot kronisk sykdom er normalt på blå resept.

Du trenger kun å betale egenandel ved legebesøk og på blåresept-medisiner inntil et visst beløp (tror det er 1550 for 2004), deretter får du frikort og betaler ingenting ved legebesøk og kjøp av blåresept-medisin.

Kizza1365380506

Vanligvis må du gå på thyroxintabletter resten av livet, men ikke nødvendigvis. Ja du får medisinen på blå resept men den koster 26 kroner eller noe sånn så du blir ikke ruinert. Du kan få mer informasjon på www.stoffskifte.org

NB. Husk å melde deg inn i foreningen.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...