Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en mann på 30. Gjennom en del år piercet jeg ofte brystvortene for tilfredsstillelsens skyld. Jeg hadde aldri nåler i mer enn noen minutter. Dette har ført til at brystvortene har vokst, kanskje til dobbel størrelse, og er mer utstående (og dessverre mer feminine) enn tidligere. Når jeg klemmer kraftig på dem, kommer det små mengder puss ut flere steder. Jeg har ikke vondt, men skulle gjerne fått gjort noe med tilstanden likevel. Hva kan gjøres med pusset? Er det mulig å myke vortene opp igjen og redusere størrelsen? Kan dette ev. gjøres kirurgisk?

Jeg har hatt problemer med å ta dette opp med min fastlege fordi det for min del er forbundet med veldig mye skam.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131837-finnes-det-en-l%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Dette er kanskje litt på siden av min kompetanse. Det at dine brystvorter er blitt større er nokså naturlig, dete er sikker en reaksjon på gjentatte "stimuleringer". Jeg antar at det ewr en slags kronisk betennelse, noe som også bekreftes av at det kommer noe puss ut når du klemmer det. Jeg vil anta at om du lar det være i fred vil det gå tilbake etterhvert, selv om det vil sikkert ta noe tid. Hvis det er tegn på at det er pågående betennelse, ømhet, rød, varm, osv. bør det undersøkes, bl.a. se på hva slags bakterier som er i puss, og deretter behandles med antibiotika. Det er også mulig at det bør skaffes avløp for pusset, i tilfelle kiruurgist (det er noe småtterier, selv om kirurgi hørtes kanskje noe barskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...