Gå til innhold

amøbedysenteri?

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene hatt blod i avføringen og den virker kanskje litt slimete. Ofte etter at jeg har vært på do klør det veldig i endetarmen. For en måned siden kom jeg hjem fra 5 ukers tur i India. I løpet av denne turen fikk jeg påvist amøbedysenteri av en lokal lege. Han behandlet meg med en antibiotikakur og jeg følte meg fort helt bra igjen. Dette er cirka 7-8 uker siden. Jeg har ikke blod i avføringen hver eneste gang og det startet for ca 2 uker siden. Ellers føler jeg meg i god form.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13184-am%C3%B8bedysenteri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Jeg ville helt klart valgt å bli undersøkt igjen.Du sier ikke noe om hva slags tabletter du fikk.Husk at avføringen bør være fersk for å se på denne problemstilling.Oftest bør den undersøkes av spesialister da vanlige almenleger ikke er drillet nok på denne undersøkelse.Kløen er nok sekundært til hyppige avføringer.Prøv med litt fett f eks vaselin eller sinksalve.Vær forsiktig med mye tørk.Dette tar med seg fettet i hudet.Mild såpevann med lett tørking etterpå uten å "dra" det tørt.Men først og fremst ny vurdering hos lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13184-am%C3%B8bedysenteri/#findComment-65076
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...