Hannalill Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei, jeg er en kvinne i midten av 30årene. Helt siden jeg var liten har jeg hatt mye lungebetennelser. Jeg har hatt to tett etterhverandre nå, med innleggelse på sykehus da jeg ble SVÆRT dårlig av Abboticin (CRP=153)- fra før vet jeg at jeg ikke tåler Apocillin og fikk på sykehuset Bactrim... to uker etter denne kuren er jeg nå igang igjen med ny lungebetennelse.Allmenntilstanden er dårlig og jeg har i ett halvt år hatt helt uforklarlige tredagers febertokter med feber rundt 40 i disse døgnene, samt to omganger med en ukes diarè. Ikke noe forvarsel, bare pang, dårlig. Jeg undres over kroppens oppførsel. Jeg har født en pike for 9 mnd siden og har jamt vært svak etter dette. Likevel vil jeg si at vi flyttet fra vestlandet til østlandet da jeg var liten fordi min far og jeg lå med lungebetennelse 2 til 3 ganger hver vinter. Jeg undres over at min allmenlege ikke undersøker mere... Jeg er ikke en sytepave, jeg tror de fleste ville reagert. Mitt spørsmål til deg/dere er,,,, kan det være noe som forårsaker lungebetennelsen? Når jeg f¨år influensa eller bronkitt går dette videre ned til lungebetennelse hver gang. Jeg har 4 barn så dette er slitsomt skal jeg si dere! Det må selvfølgelig sies at jeg har røyket hele mitt voksne liv - ingen storrøyker, -sluttet å røyke den 6.desember 2003...og slurver bare litt... Håper på svar som kan gi meg en retning på hvor jeg skal gå videre med min lege. Jeg kan ikke fatte hvordan jeg nå skal kunne gå tilbake til nattevaktstilling med den helsen jeg har nå. Permisjonen slutter i beg. av februar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131922-lungebetennelse-igjen-og-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Dette høres ikke bra ut. Mitt råd til deg er at du ber din fastlege om en henvisning til lungespesialist. Det at du er så mye syk, sliter deg, som du vet, helt ut og ikke minst i forhold til at du har 4 barn å ta vare på.Du har også et ønske om å komme tilbake til arbeid. Jeg forstår deg dithen at du ikke har vært hos en spesialist på lunger. Jeg vil tro at du har mye å hente her, det er lungespesialistene som har den store kunnskap på dette området, og du vil få foretatt de prøver og undersøkelser som er nødvendig for å prøve å finne årsaken til at du er så mye plaget av lugebetennelser. PS- det er vel ikke nødvendig å nevne at røykingen osv osv? På dette området er det mye hjelp å få etterhvert, og jeg vet at du vil få dette rådet også av spesialisten, så er du forberedt! Lykke til! Hører gjerne fra deg når du har vært hos spesialisten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131922-lungebetennelse-igjen-og-igjen/#findComment-811254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.