Gå til innhold

Hodepine av allergi?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vært/er plaget med hodepine. Jeg flyttet for 2 år siden fra nordnorge til sørlandet. Har aldri vært plaget med regelmessig hodepine før det. Flyttet til et gammelt hus, var kaldt og fuktig der (luktet litt mugg). Begynnte etter noen uker føle meg uvell og slapp med hodepine. Da var hodepinen ganske sterk, kjennte en gang det prikket i hodebunnen og håret reiste seg, og varte flere uker.

Men nå er hodepinen er ikke veldig sterk, men fører meg uopplagt, og litt slapp. Bruker som oftest våkne og ha den, men kan også komme utover dagen.

Da jeg ikke hadde fastlege, gikk jeg til akutten og fikk time til scanning, CT tror jeg det het, fikk kontrast sprøyte og hodet ble scannet. Ingenting galt der.

Hodepinen har kommet og gått etter det. kan vare noen dager 2-5, så helt bra noen dager/uker. Har vart i 2 år nå dette.

Var i vår hos fastlegen, han tok en blodprøve og skrev ut resept på ibux og alergitabletter. Da det ikke ble noe bedring av det, tok jeg kontakt igjen og spurte om han tok allergi test, nei det hadde han ikke, så inn til ny blodprøve. Ble bare påvist at jeg var allergisk for midd.

Har ikke gjort noe mere med det, hodepinene kommer og går enda.

Har nå flyttet til nytt hus, er ikke så mye plaget. Men ennå litt.

Jeg er nesten bestandig litt tett i nesen, men føler meg ikke forkjølt ellers. Og kan av og til når jeg snyter meg kjenner vond lukt/smak i nesen.

Så jeg lurer på er om det kan ha sammenheng men Tette bihuler!?? Hva kan en bruke mot det?

Jeg kan ellers si at da jeg var i millitæret var jeg på en båt, ventilasjonsannlegget der gjorde at jeg var ofte tett i nesen. Og hadde veldig trykk/vondt i ovrkjeven og tennene i prioder da. Var en befrielse når jeg merket/hørte kanalen til bihulen åpnet seg, smerten forsvant med en gang. Men jeg hadde ikke vondt i hodet da.

Jeg lurer på om det kan være noe med tette bihuler. Forde hodepinen ligner på den jeg får dagen etter jeg har drukket!;) Fordi jeg da bestandig våkner opp med tett nese.

Ellers kan jeg nevne at jeg skjærer tenner når jeg sover, og har veldig mange kvikksølv fyllinger i tennene.

Ehh ble litt rotete denne beskrivelsen, håper det lar seg forstå.

meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131978-hodepine-av-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi

Kjære student30

Hodepine kan ha veldig mange årsaker, men i brevet ditt nevner du to nokså vanlige årsaker, dårlig inneklima med fulkt og muggsopp og kronisk bihulebetennelse. Ettersom du har flyttet har vel problemet med dårlig inneklima løst seg, men du bør få undersøkt bihulene dine. Den vanligste måten å undersøke bihulene på er å få tatt en ultralyd av bihulene. Dette kan rekvireres av fastlegen, og fastlegen kan også råde deg videre når resultatet foreligger. Det er selvfølgelig også en mulighet å få en henvisning til øre-nese-hals lege.

Tennerskjæring kan føre til stramninger i kjeven som også kan gi hodepine. Dette er noe du kan snakke med tannlegen om! Ellers har man mer eller mindre gått bort fra å legge skylden på helseproblemer på amalgam-fyllinger i tennene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131978-hodepine-av-allergi/#findComment-817141
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...