Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er og har lenge vært veldig plaget av "restless legs" eller "røykebein".

Har aldri røykt så problemet kan ikke skyldes røyking.

I den senere tid har problemene gått ut over nattesøvnen.

Har problemer med å sove når symptomene kommer og dette ødelegger døgnrytmen.

Har oppdaget at symptomene er tiltagende etter at jeg har trent.

Jeg trener fotball tre ganger i uken.

For tre eller fire år siden tok jeg en test hos et eller annet firma som drev med elmedisin.

De konkluderte med at blodgjennomstrømningen ut i kroppen fungerte greit mens tilbakestrømningen var problematisk i forbindelse med et eller annet kappilar....

Kan også nevne at jeg er veldig plaget av kalde føtter og hender og periodevis følelse av intens varme i ansiktet og har tidligere vært endel plaget med migrene.

Migreneanfall har jeg dog ikke hatt på over et år.

Etter å ha hatt sex er de"rastløse beina" litt roligere men ofte kommer følelsen tilbake igjen.

Kan du hjelpe meg med problemet og gi meg nattesøvnen tilbake??

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132006-restless-legs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Årsaken til "restless legs" er ukjent, men enkelte medisiner kan utløse plagene. Restless legs føles oftest som kribling, såpass at man får litt skjelvinger eller må røre på benet. Røkeben arter seg annerleder; med kramper nattlig, og ved gange. Du kan prøve økt tilskudd av mineralene zink og magnesium, og/eller prøve et tilskudd som heter Biosport. Alt fåes på helsekost-butikker. Det kan være en ide at du ikke legger trening til kveldstid. Prøv å tøy ut grundig i hofteleddene. Noen har effekt av å ligge med bena litt opp; noen synes det hjelper med å helle sengen med bena litt nedover; du får prøve deg frem. Dersom du har dårlig tilbakestørm av blod ( du har nok ikke dette om du ikke er hoven) kan en elestisk strømpe hjelpe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132006-restless-legs/#findComment-812125
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...