Gå til innhold

Hårtap av å farge håret?

Anbefalte innlegg

Gjest Therese26

Har en diskusjon på gang med moren min. Hun mener at en kan begynne å miste mye hår som følge av å farge håret hyppig (1 gang pr mnd), stemmer dette? Selv farger jeg håret en gang pr mnd. Er dette for ofte? Det mener min mor. Hva er normal eller anbefalt hyppighet på farging av hår? Jeg farger håret med Nutrisse hjemmefarge.

Tusen takk for evt svar!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132195-h%C3%A5rtap-av-%C3%A5-farge-h%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Therese22

Hei du:)

Jeg tror nok det har en sammenheng! En gang i mnd er jo ganske mye og det sliter ganske mye på håret! Selv farget jeg håret ofte før og det ble til det at det slet veldig mye og dermed fikk håravfall som følge! Driver å tygger i meg B-vitaminer som en gal for å få retta opp litt av skadene! Hvorfor må du farge håret en gang i mnd egentlig?

Gjest frisør

Hei

Jeg tror ikke det er noe sammenheng ved vanlig hårfarging og hårtap- det er hvis man tar permanent med stram opprulling eller bleker håret med sterke virkemidler at man kan oppleve ett forbi gående hårtap. ved normal farging vil selve hårstrået bli skadet og mer slitt enn ett ufarget hårstrå- men ikke hårsekkene. Alle har perioder der man mister mer hår enn ellers og hvis man er kvinne vil dette som regel komme tilbake. hårtap hos kvinner kan skyldes kosthold, stress o.l. Husk å kure hår og hodebunn når du farger håret slik at håret holder seg blankt og sunt og ett annet godt råd er at du kun farger etterveksten i stedet for å dra det ut i hele håret hver gang du farger det- dette fører til at lengdeneda blir matt, livløs og totalt mettet for farge.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...