Gå til innhold

Er terapeuter kåte svin?


Gjest fridda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Terapeuter er mennesker og kan derfor opptre dumt og uprofesjonelt, som alle andre yrkesgrupper. Terapeutens grad av modenhet er avgjørende for at overgrep skal unngås.

For øvrig håper jeg også terapueter har evnen til å bli kåte, det gjør dem ikke til svin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little Madam

Det vil alltid finnes kåte svin blandt terapeuter.., slik som det alltid vil finnes kåte svin blandt andre yrkes grupper og hos deler av befolkningen :-(

Selvfølgelig er det IKKE akseptabelt ( og ULOVLIG ) at teraputer ( eller andre )utnytter sin stilling til å overgripe seg på pasienter.

Heldigvis er det slik at de aller fleste terapauter, psykologer og psykiatere er skikkelige fagfolk og mennesker. Har møtt endel psykologer og psykiatere gjemmom åra, ingen av den har hatt slike "tendenser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Mange blir utsatt for maktmisbruk og mistenkeliggjøring hvis en skulle finne på å være uenig med eller klage på terapeuten vedrørende mindre alvorlige saker enn sextilnærmelser.

Jeg klaget og ble sendt på hue ut av terapien av en skrekkslagen psykiater, som så fabrikerte 'passende' diagnoser, sannsynligvis for å beskytte meg selv. Diagnosene 'oppsto' etter uenigheten og har senere blitt tilbakevist av andre fagpersoner. Derfor denne antagelsen fra min side.

Psykiateren sto tydeligvis på 'god fot' med klageinstansen også. Bedre enn meg iallefall! Jeg var jo bare en 'hysterisk' psykiatrisk pasient, og slike skal en vel ikke tro på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange blir utsatt for maktmisbruk og mistenkeliggjøring hvis en skulle finne på å være uenig med eller klage på terapeuten vedrørende mindre alvorlige saker enn sextilnærmelser.

Jeg klaget og ble sendt på hue ut av terapien av en skrekkslagen psykiater, som så fabrikerte 'passende' diagnoser, sannsynligvis for å beskytte meg selv. Diagnosene 'oppsto' etter uenigheten og har senere blitt tilbakevist av andre fagpersoner. Derfor denne antagelsen fra min side.

Psykiateren sto tydeligvis på 'god fot' med klageinstansen også. Bedre enn meg iallefall! Jeg var jo bare en 'hysterisk' psykiatrisk pasient, og slike skal en vel ikke tro på?

Jeg er veldig enig. Det ligger stor makt i å kunne forvalte psykiatriske diagnoser og ikke alle terapeuter har den modenheten som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Så lenge vi opererer med grupper, kan vi dessverre ikke forvente at 100% holder seg på rett side av loven. Dette gjelder malere, skuespillere, terapauter, muslimer, negre, nord-trøndere, linefiskere, lesbianere og ikke minst samer med inngrodd tånegl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi opererer med grupper, kan vi dessverre ikke forvente at 100% holder seg på rett side av loven. Dette gjelder malere, skuespillere, terapauter, muslimer, negre, nord-trøndere, linefiskere, lesbianere og ikke minst samer med inngrodd tånegl.

Du er nå av og til så morsom, da......:) Relativt bra. Selv for en med diagnose "eier ikke sans for eller forståelse for ironi/sarkasme og/eller annen form for vitsing". Ps: ikke sitat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi opererer med grupper, kan vi dessverre ikke forvente at 100% holder seg på rett side av loven. Dette gjelder malere, skuespillere, terapauter, muslimer, negre, nord-trøndere, linefiskere, lesbianere og ikke minst samer med inngrodd tånegl.

Samer med inngrodde tånegler er ikke spesielt kriminelle har jeg hørt. Men samer uten inngrodde tånegler derimot.

Og nordtrøndere da de stiller vel i egen klasse, dere burde vel egentlig fått mere offentlige midler til flere fengsler der oppe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samer med inngrodde tånegler er ikke spesielt kriminelle har jeg hørt. Men samer uten inngrodde tånegler derimot.

Og nordtrøndere da de stiller vel i egen klasse, dere burde vel egentlig fått mere offentlige midler til flere fengsler der oppe :-)

Det letteste er vel bare å bygge mur rundt hele fylket? :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samer med inngrodde tånegler er ikke spesielt kriminelle har jeg hørt. Men samer uten inngrodde tånegler derimot.

Og nordtrøndere da de stiller vel i egen klasse, dere burde vel egentlig fått mere offentlige midler til flere fengsler der oppe :-)

Jeg er egentlig litt indignert på vegne av samene med og uten inngrodde tånegler.

Og nordtrønderne. Dessuten har vel ikke staten råd til å holde fengslene "åpne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flammefugelen

Sånn som det er skrevet høres det litt for bombastisk ut...ikke minst drastisk.

Kanskje noen virkelig er kåte svin, men det utgjør nok ikke flertallet. Nå er det jo også slik at man kan være kåt uten å være et svin og omvendt.

Terapeuter som oppfører seg som "kåte svin" burde få sparken og helst miste lisensen for all framtid.

Jeg har heldigvis aldri opplevd noe slikt, og ikke noen andre som jeg kjenner heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flammefugelen

Så lenge vi opererer med grupper, kan vi dessverre ikke forvente at 100% holder seg på rett side av loven. Dette gjelder malere, skuespillere, terapauter, muslimer, negre, nord-trøndere, linefiskere, lesbianere og ikke minst samer med inngrodd tånegl.

Samer med inngrodd tånegl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flammefugelen

Jeg er egentlig litt indignert på vegne av samene med og uten inngrodde tånegler.

Og nordtrønderne. Dessuten har vel ikke staten råd til å holde fengslene "åpne".

Fy søren så fornærmet jeg føler meg...

Jeg er faktisk halvt finnmarking ( og dermed nesten same) og halvt nordtrønder og jeg har faktisk hatt en inngrodd tånegl.Det var farsken så vondt.

Kriminell har jeg også vært - en gang. Men ikke nå mer.

Nå er jeg bare halvt finnmarking, halvt nord trønder...uten inngrodd tånegl og uten å foreta meg slemme ting.

Men det er sikkert evig nok likevel.

Dra meg baklengs inn i tromsdalen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så fornærmet jeg føler meg...

Jeg er faktisk halvt finnmarking ( og dermed nesten same) og halvt nordtrønder og jeg har faktisk hatt en inngrodd tånegl.Det var farsken så vondt.

Kriminell har jeg også vært - en gang. Men ikke nå mer.

Nå er jeg bare halvt finnmarking, halvt nord trønder...uten inngrodd tånegl og uten å foreta meg slemme ting.

Men det er sikkert evig nok likevel.

Dra meg baklengs inn i tromsdalen....

*trøster*

;-)

Godt å ha deg her!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flammefugelen

*trøster*

;-)

Godt å ha deg her!

Med vennlig hilsen

Du ej nill mot fjammefugejen du!!!

Kjem....( betyr klem på marsvin språket)

;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ej nill mot fjammefugejen du!!!

Kjem....( betyr klem på marsvin språket)

;0)

Marsvinspråket? Trodde bare du var inspirert av Asbjøn Bjekke, jeg. ;o)

*Blander meg inn i andres tråder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi opererer med grupper, kan vi dessverre ikke forvente at 100% holder seg på rett side av loven. Dette gjelder malere, skuespillere, terapauter, muslimer, negre, nord-trøndere, linefiskere, lesbianere og ikke minst samer med inngrodd tånegl.

Jeg synes likevel at terapeuter har et ekstra ansvar - siden de kommer så tett på mennesker og har så stor makt.

Dette re ikke et morsomt tema, men et viktig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så fornærmet jeg føler meg...

Jeg er faktisk halvt finnmarking ( og dermed nesten same) og halvt nordtrønder og jeg har faktisk hatt en inngrodd tånegl.Det var farsken så vondt.

Kriminell har jeg også vært - en gang. Men ikke nå mer.

Nå er jeg bare halvt finnmarking, halvt nord trønder...uten inngrodd tånegl og uten å foreta meg slemme ting.

Men det er sikkert evig nok likevel.

Dra meg baklengs inn i tromsdalen....

Jeg har faktisk også vært nordtrønder en meget begrenset periode av mitt liv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terapeuter er mennesker og kan derfor opptre dumt og uprofesjonelt, som alle andre yrkesgrupper. Terapeutens grad av modenhet er avgjørende for at overgrep skal unngås.

For øvrig håper jeg også terapueter har evnen til å bli kåte, det gjør dem ikke til svin.

Hvis de blir kåte, og oppfører seg på en erotisk måte og seksuelt misbruker pasienten, så ville jeg nok karakterisere dem som svin, ja....Det finnes kanskje andre måter å karakterisere det på, men jeg kommer ikke på noen annen måte akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...