Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Muligens har du skade i den nerven som har med lukt/smak å gjøre. Muligens kan det være mer lokalisert til nesehhulen, f.eks nesepolypper. Synes du bør kontakte fastlegen din for en nevrologisk sjekk, eventuelt sjekk hos øre-nese-halslege. Jeg har erfart i min praksis at personer med høyt blodsukker og samtidig virus-infeksjon har fått plagene du nevner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132308-lukt-og-smak/#findComment-815711
Del på andre sider

Muligens har du skade i den nerven som har med lukt/smak å gjøre. Muligens kan det være mer lokalisert til nesehhulen, f.eks nesepolypper. Synes du bør kontakte fastlegen din for en nevrologisk sjekk, eventuelt sjekk hos øre-nese-halslege. Jeg har erfart i min praksis at personer med høyt blodsukker og samtidig virus-infeksjon har fått plagene du nevner.

For mindre enn to uker siden sluttet jeg å røyke - hadde aldri trodd jeg skulle greie det. Men jeg tror en stor del av prestasjonen skyldes at jeg mistet luktesansen den samme dagen jeg sluttet. Jeg har i grunnen bare gått og ventet på at jeg skulle bli sjuk nok til at røyken ikke smakte. At jeg fikk influensa oppå en forkjølelse var tøft, men det gjorde susen. Jeg er ganske sikker på at all lukt er borte for godt, men enn så lenge opplever jeg livet langt bedre uten luktesans og 20 dødspinner daglig, enn med døden hengende i munnvika. Selv om jeg må bytte ut en lidenskapelig vinleggings-hobby med noe annet, synes livet å ha blitt spennende igjen.

Konklusjon: Finn det positive! Det gjør livet verdt å leve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132308-lukt-og-smak/#findComment-819532
Del på andre sider

For mindre enn to uker siden sluttet jeg å røyke - hadde aldri trodd jeg skulle greie det. Men jeg tror en stor del av prestasjonen skyldes at jeg mistet luktesansen den samme dagen jeg sluttet. Jeg har i grunnen bare gått og ventet på at jeg skulle bli sjuk nok til at røyken ikke smakte. At jeg fikk influensa oppå en forkjølelse var tøft, men det gjorde susen. Jeg er ganske sikker på at all lukt er borte for godt, men enn så lenge opplever jeg livet langt bedre uten luktesans og 20 dødspinner daglig, enn med døden hengende i munnvika. Selv om jeg må bytte ut en lidenskapelig vinleggings-hobby med noe annet, synes livet å ha blitt spennende igjen.

Konklusjon: Finn det positive! Det gjør livet verdt å leve.

Og hvordan skal jeg finne det positive når jeg er nedlasset med problemer som må løses så raskt som mulig. Har ikke tid til å finne det engang jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132308-lukt-og-smak/#findComment-819534
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...