Gå til innhold

medisinbruk?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig forum en gang.

Følte meg helt utslitt og tok kontakt med legen,da jeg har store problem med søvn,han sykmeldte meg med diagnosen depresjon/nevrotisk.

Er i overgangsalder og tar trisekvens,i tillegg har jeg lavt stoffskifte og tar levaxin 50mik.gr.Det legen ga meg var zoloft50mg.som jeg skal gå på fast pluss atarax10mg.og sovetab.Zopiklon5mg.i en overg.

Jeg kan ikke skjønne at jeg er deprimert har ingen grunn til det.Føler att søvnproblemet er enno verre no etter bruken av Zoloft.Begynte med medisinen i beg.av des.03. Får angst av alle pillene jeg må ta.

Kan dette være rett?

Har du et tips om jeg kan prøve noe alternativt for å komme meg igjennom dette ?

Har en følelse av att min lege tenker hysterisk kvinnfolk (legen er en mann)På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132336-medisinbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Forutsetning for å behandle en pasient for angst og/eller depresjon er etter min mening at pasient og lege har samme forståelse av hva problemet grunner i. Det finnes egne spørreskjemaer som er vanlig at leger bruker for å få klarhet i dette. Det er en vanlig bivirkning at Zoloft gir urolig søvn. Atarax vil kunne gi døsighet gjennom hele døgnet; noen blir urolige av dette. Synes du bør be om en ny time hos legen din. Etter min mening bør pasienter som behandles med slike medisiner du bruker også få tilbud om samtaler hos psykolog eller liknende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132336-medisinbruk/#findComment-815716
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...