Gå til innhold

Sitronsaftkuren

grrly

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 20, som nå går på sitronsaftkuren. Det går bra med tanke på sulten, utenom at det er så utrolig masse god mat som frister. Jeg veide 63kg da jeg begynte, og er nå nede i 58,5 (har kommet til dag 7), og er 172cm høy.

Problemet er at jeg ikke orker å drikke med enn max 1 liter til dagen + 1 kopp rensete! Det som er anbefalt er å drikke hele 3 liter til dagen.. Merker at jeg ofte er litt svimmel og sånt, men utenom det er jeg i fin form. Så er jeg for sta til å gi opp..

Er det noen som har peiling på om hele renseeffekten da forsvinner? Eller om det er skadelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder du på lenge nok er dette en effektiv, om enn svært langsom selvmordsteknikk.

Om du tar til vett etter hvert og begynner å spise normalt, har du antakeligvis fucka opp forbrenning/stoffskifte så det kanskje aldri blir normalt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor-til-gutt

Holder du på lenge nok er dette en effektiv, om enn svært langsom selvmordsteknikk.

Om du tar til vett etter hvert og begynner å spise normalt, har du antakeligvis fucka opp forbrenning/stoffskifte så det kanskje aldri blir normalt igjen...

Ærlig talt, Gemini, det der syns jeg var et svar langt bak mål. Denne jenta ønsker nok gode råd! Dine ord og vendinger hører ikke hjemme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg helt enig med Gemini altså.

Og en annen ting her; du trenger overhodet ikke å slanke deg noe mer, det er IKKE noe pent å se ut som et beinrangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, Gemini, det der syns jeg var et svar langt bak mål. Denne jenta ønsker nok gode råd! Dine ord og vendinger hører ikke hjemme her.

Javel, du må igrunnen mene hva du vil.

Men når man er så dum å gå på slike ensidige kurer, som det advares mot alle steder, og når man attpåtil ikke trenger å gå ned i vekt, så bør noen si ifra - med klare ord - om at man er på feil vei. Å heller si at "du ikke må gå ned så mye og på den måten, for det kan være farlig", sånt preller gjerne av som vann på gåsa, dessverre...

Det ER en stor fare for at denne jenta vil ødelegge forbrenninga si for livstid med slike tåpelige kurer. Kroppen tror at det er hungerkatastrofe på gang, og innstiller seg på det, med stoffskifte-endringer som resultat. I mange tilfeller går slikt aldri tilbake til normalen, særlig ikke ved langvarige og/eller tilbakevendende sulte-kurer.

Når man så ser at hun har gått ned 4,5 kg på en liten uke, så er det også noe som strider mot all fornuft og anbefaling ifbm. vektnedgang, 0,5-1 kg pr uke er det anbefalt. Og selvsagt bare hvis man faktisk bør ned i vekt.

Når man er 172 høy og veier 58,5, så er det faktisk undervekt iflg BMI. Mens 63 kg er helt fint i normal-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen lærer aldri

For det første. En slik kur er rene idiotien.

For det andre..de kiloene du tror du har gått ned er bare vann. Kan garantere at den reelle fettvekten kun utgør en halv til maks en kg pr uke.

Ergo du lurer deg selv.

Når du har gått ned disse kiloene kan jeg garantere at du legger på deg det dobbelte igjen. Ned f.eks 10kg...opp 20.

Du ender opp med enda mer fett mot sommeren enn du har nå. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HELT enig med Gemini

Herregud, en skulle jo ikke tro at du er mor, hvis du mener at svaret til Gemini var "galt".

Noen må jo her inne få dunka litt på inn til "grrly" for denne kuren er jo helt galskap !!!!

Men men la h*n holde på, for personen skal jo se at når h*n begynner å spise mat igjen så kommer alle kiloene + enda flere til å komme på i raserfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første. En slik kur er rene idiotien.

For det andre..de kiloene du tror du har gått ned er bare vann. Kan garantere at den reelle fettvekten kun utgør en halv til maks en kg pr uke.

Ergo du lurer deg selv.

Når du har gått ned disse kiloene kan jeg garantere at du legger på deg det dobbelte igjen. Ned f.eks 10kg...opp 20.

Du ender opp med enda mer fett mot sommeren enn du har nå. Lykke til.

Mine spørsmål var :

"Er det noen som har peiling på om hele renseeffekten da forsvinner? Eller om det er skadelig?"

Har jeg sagt at jeg gjør det hovedsaklig pga slanking? Jeg vil jo drikke mer?!

Ja, jeg vet godt at kiloene antageligvis kommer tilbake. Men hovedgrunnen til at jeg begynte på kuren, er at jeg har spist veldig ensformig og usunt i mange år, i tillegg til at jeg ikke har trent. Derfor trenger jeg noe som får meg til å skjerpe meg. Om det ikke virker fysisk, så virker det i alle fall psykisk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest at-det-går-an

Herregud! Skjøner kanskje at du vil rense kroppen din,men å bruke dette som en slankekur...du er virkelig ute å kjører!

Det finns andre måter som er mer skånsom mot kroppen hvis du vil rense den! Kurer som faktisk ikke er farlig! Du skulle forhørt deg på helsekost-forretninger om bedre alternativ! Og BMI'en din er allerede lav nok,så du trenger ikke gå ned mer heller! Men som allerede nevt,så kommer jo alle kiloene på igjen,så du skal bare se...

Kutt den der tåpelige kuren med èn gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Du går på en sinnsyk slankekur, du trenger overhode ikke slanke deg, du er nok slank så det holder fra før, du er svimmel om dagene, men mener du er i god form? Skjønner du ikke at kroppen din desperat prøver å fortelle deg at den ikke får den næringen den trenger? Våkn opp jente før du kommer alvorlig ut og kjører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Du går på en sinnsyk slankekur, du trenger overhode ikke slanke deg, du er nok slank så det holder fra før, du er svimmel om dagene, men mener du er i god form? Skjønner du ikke at kroppen din desperat prøver å fortelle deg at den ikke får den næringen den trenger? Våkn opp jente før du kommer alvorlig ut og kjører!

Hei!

Om jeg er slank nok, kommer an på øynene som ser. Jeg er ikke slank nok til å kunne gå på stranda om sommeren (mens det er folk der) og faktisk bade. Jeg er ikke slank nok til å føle meg trygg på meg selv. Men nei, jeg har ikke tenkt å slanke meg noe særlig. Kuren varer bare i 10 dager, og jeg har 1 1/2 dag igjen. Så er det slutt.. Så tviler på at det er den altfor store krisen. Uansett så skal jeg skjerpe meg veldig etter kuren (med grønnsaker og variert kosthold osv), så det kommer da noe positivt ut av det også.

At jeg er svimmel om dagene, er ikke egentlig noe nytt. Jeg er bare mer svimmel enn jeg pleier.. Jeg har jernmangel, (og sikker mangel på diverse vitaminer), men skal begynne å spise både jerntabletter og vitaminer etter kuren.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Om jeg er slank nok, kommer an på øynene som ser. Jeg er ikke slank nok til å kunne gå på stranda om sommeren (mens det er folk der) og faktisk bade. Jeg er ikke slank nok til å føle meg trygg på meg selv. Men nei, jeg har ikke tenkt å slanke meg noe særlig. Kuren varer bare i 10 dager, og jeg har 1 1/2 dag igjen. Så er det slutt.. Så tviler på at det er den altfor store krisen. Uansett så skal jeg skjerpe meg veldig etter kuren (med grønnsaker og variert kosthold osv), så det kommer da noe positivt ut av det også.

At jeg er svimmel om dagene, er ikke egentlig noe nytt. Jeg er bare mer svimmel enn jeg pleier.. Jeg har jernmangel, (og sikker mangel på diverse vitaminer), men skal begynne å spise både jerntabletter og vitaminer etter kuren.

Med vennlig hilsen

Bare det at etter kuren så fyker du opp de kiloene du har mistet + 2-3 til. Men som du vil, det er din kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Med vennlig hilsen

Du sier at du ikke er slank nok til å gå på stranda, og at du ikke er trygg på deg selv. Og du veier 58,5 kg og er 172 cm høy. Hvor mye mener du selv at du bør veie når du kan gå på stranda og være trygg på deg selv?

Det kommer an på øynene som ser, sier du. Men jeg tror ikke dine øyne er de rette til å bedømme dette. Spør din mor, en venn eller noen andre om de vurderer deg som slank nok. Og lytt til alle her som forsikrer deg om at du er det, og at du er inne på en farlig vei. Pluss at med rask vektreduksjon spretter man lett opp igjen og vel så det. Det er viktig å spise ordentlig for å opprettholde forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier at du ikke er slank nok til å gå på stranda, og at du ikke er trygg på deg selv. Og du veier 58,5 kg og er 172 cm høy. Hvor mye mener du selv at du bør veie når du kan gå på stranda og være trygg på deg selv?

Det kommer an på øynene som ser, sier du. Men jeg tror ikke dine øyne er de rette til å bedømme dette. Spør din mor, en venn eller noen andre om de vurderer deg som slank nok. Og lytt til alle her som forsikrer deg om at du er det, og at du er inne på en farlig vei. Pluss at med rask vektreduksjon spretter man lett opp igjen og vel så det. Det er viktig å spise ordentlig for å opprettholde forbrenningen.

Hei :)

Jeg har ikke turt å gå på stranda de siste årene, og da har jeg veid ca. 65.. Målet mitt er å veie 55 kg. Kunne også vurdert det nå.. men går jo snart opp igjen mange kilo :) Så er det jo litt kaldt ute nå.. Men får fikse kostholdet først, så tar jeg vekta som den kommer.

Du sier at jeg bør spørre noen andre.. Og det har jeg også gjort :) Mora mi sier selvfølgelig at jeg er tynn nok.. hun er jo mor.. typen min sa ved et uhell at jeg var feit, en kamerat vil trene meg opp, x'en min prøvde å få meg med på slankekur.. oppmuntrende? Selvfølgelig er det noen som sier at jeg er slank nok, men de sier det også til alle.. + at de ikke trenger å se meg uten klær. Det er visst mange gutter som sier at jenter skal ha litt å ta i.. problemet er at jeg aldri treffer dem? Uansett så er det viktigst at jeg selv er fornøyd.. (Har ikke tenkt å få spiseproblemer o.l., da hadde jeg nok hatt det for lenge siden).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har ikke turt å gå på stranda de siste årene, og da har jeg veid ca. 65.. Målet mitt er å veie 55 kg. Kunne også vurdert det nå.. men går jo snart opp igjen mange kilo :) Så er det jo litt kaldt ute nå.. Men får fikse kostholdet først, så tar jeg vekta som den kommer.

Du sier at jeg bør spørre noen andre.. Og det har jeg også gjort :) Mora mi sier selvfølgelig at jeg er tynn nok.. hun er jo mor.. typen min sa ved et uhell at jeg var feit, en kamerat vil trene meg opp, x'en min prøvde å få meg med på slankekur.. oppmuntrende? Selvfølgelig er det noen som sier at jeg er slank nok, men de sier det også til alle.. + at de ikke trenger å se meg uten klær. Det er visst mange gutter som sier at jenter skal ha litt å ta i.. problemet er at jeg aldri treffer dem? Uansett så er det viktigst at jeg selv er fornøyd.. (Har ikke tenkt å få spiseproblemer o.l., da hadde jeg nok hatt det for lenge siden).

Med vennlig hilsen

Hei!

Jeg skjønner godt at du er blitt usikker med så taktløse og tankeløse kjærester, både nåværende og eksen. Du kan jo umulig være feit. Vil heller ikke tro du var feit med 65 kg. Men det er jo ganske riktig du som må være fornøyd, ikke bare moren din.

Men hvordan kan det ha seg at det er såpass mange som mener noe om vekten og kroppen din? Spør du dem, eller sier de det uoppfordret?

Uansett er mitt beste råd til deg at du slapper helt av når det gjelder maten. Spis 4 ordentlige måltider om dagen, drikk rikelig med vann, og la snop og "utskeielser" høre helgene til. Videre vil jeg anbefale deg at du starter opp med en form for trening som du liker. Det gir utrolig mange fordeler å være i god form, både helsemessig og utseendemessig. Pluss at man blir venn med kroppen sin og får bedre selvbilde !

Da jeg var ca. 20 år, likte jeg heller ikke speilbildet mitt når jeg sto naken foran speilet. Jeg var slank, men etter at jeg var ferdig med gymnaset, hadde det ikke blitt noe trening på meg. Jeg syntes jeg var litt slapp i fisken her og der, og midjen var ikke tydelig nok markert.

Så jeg bestemte meg der og da for å begynne å løpe, og det gjorde jeg. Nå har jeg løpt i mange år, og er fast og fin i kroppen. Vekten stopper på 60-61 kg, og jeg er 171 cm høy. Jeg spiser det jeg vil, og føler stort velvære både under og etter løpteturen.

Nå er det jo ikke alle som er glad i å løpe, det innser jeg klart. Men en eller annen form for trening som er lystbetont tror jeg alle har mulighet til å finne.

Jeg hadde også en periode da jeg var veldig tynn. Dette var ufrivillig, og resultat av alvorlig sykdom. Da var det veldig mange som fortalte meg at "det er ikke noe pent å være så mager". Ikke særlig oppmuntrende det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skjønner godt at du er blitt usikker med så taktløse og tankeløse kjærester, både nåværende og eksen. Du kan jo umulig være feit. Vil heller ikke tro du var feit med 65 kg. Men det er jo ganske riktig du som må være fornøyd, ikke bare moren din.

Men hvordan kan det ha seg at det er såpass mange som mener noe om vekten og kroppen din? Spør du dem, eller sier de det uoppfordret?

Uansett er mitt beste råd til deg at du slapper helt av når det gjelder maten. Spis 4 ordentlige måltider om dagen, drikk rikelig med vann, og la snop og "utskeielser" høre helgene til. Videre vil jeg anbefale deg at du starter opp med en form for trening som du liker. Det gir utrolig mange fordeler å være i god form, både helsemessig og utseendemessig. Pluss at man blir venn med kroppen sin og får bedre selvbilde !

Da jeg var ca. 20 år, likte jeg heller ikke speilbildet mitt når jeg sto naken foran speilet. Jeg var slank, men etter at jeg var ferdig med gymnaset, hadde det ikke blitt noe trening på meg. Jeg syntes jeg var litt slapp i fisken her og der, og midjen var ikke tydelig nok markert.

Så jeg bestemte meg der og da for å begynne å løpe, og det gjorde jeg. Nå har jeg løpt i mange år, og er fast og fin i kroppen. Vekten stopper på 60-61 kg, og jeg er 171 cm høy. Jeg spiser det jeg vil, og føler stort velvære både under og etter løpteturen.

Nå er det jo ikke alle som er glad i å løpe, det innser jeg klart. Men en eller annen form for trening som er lystbetont tror jeg alle har mulighet til å finne.

Jeg hadde også en periode da jeg var veldig tynn. Dette var ufrivillig, og resultat av alvorlig sykdom. Da var det veldig mange som fortalte meg at "det er ikke noe pent å være så mager". Ikke særlig oppmuntrende det heller.

Tusen takk for svaret :)

Som sagt skal jeg fikse kostholdet mitt først, før jeg eventuelt tenker på vekt osv.. Trengte bare noe som fikk meg i gang (kuren). Skal prøve å få spist flere ganger om dagen, og trene litt :) (Selv om jeg ikke finner noe jeg liker.. men får prøve litt forskjellig).

Var i hvertfall oppmuntrende svar! :)

Med vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...