Gå til innhold

Luftplager i magen

Anbefalte innlegg

Fridus1365380630
Skrevet

Jeg har vært plaget med magen så lenge jeg kan huske, men det har vært i større eller mindre grad, og gått mye opp og ned. Jeg har merket at jeg får mye luft i magen av melk, men har ikke fått påvist noe allergi verken mot melk eller noe annet. Har vært gjennom både gastroskopi og kolonoskopi, men alt er visst helt fint. Jeg har fått beskjed om at jeg bare har en meget ømfintlig tarm. Nå i det siste har jeg blitt svært plaget med ekstreme luftsmerter i magen, hele tiden. Hvorfor kommer dette plutselig nå? Er det noe forbigående? Er det noen som har samme problem, og som kanskje har noen tips om hva jeg kan gjøre? Jeg er litt desperat nå, og veldig takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet ikke helt, men på helsekostbutikker selger de midler som skal rette opp forstyrrelser i tarmfloraen. Molkosan skal være bra.

Hvis du har irritabel tykktarm, så er det normalt å ha perioder med smerter, diare, forstoppelse.

I grunnen er det svært lite som skal til før magen slår seg vrang.

Du har vel kuttet ut alt som heter melkeprodukter for en stund?

Skrevet

Har dette problemet selv, - forferdelig frustrerende. Legen min mener jeg har irritert tarm (det har mange andre navn også). Har lest at plagene henger sammen med mat og stress. Det er visst enkelte matsorter man bør holde seg unna som øker luftplagene (bønner, løk, kål m.m.). Det varierer sikkert fra person til person også.

Stress påvirker i høy grad min mage. Straks det er noe jeg føler noe spenning for kan jeg være sikker på at magen min blir som en ballong.

Har ikke så mange gode råd å gi. Har prøvd diverse tabletter. Skal prøve homeopati. Når det står på som verst planter jeg meg på do med lesestoff som kan få meg til å slappe av. Lykke til!

Gjest alternativer
Skrevet

Jeg har hatt det litt som deg. Kom til at det skyldtes en kombinasjon av stress og melkeprodukter. Min løsning:

1) Mindre stress: mosjon, sette grenser osv

2) Kutte ut melk og alle melkeprodukter. Pass på da å få nok vitaminer, særlig B2 og B12 som det er mye av i melk. Samt kalsium. Min mage reagerer selv på kjeks med litt melkepulver i.

3) Kamillete roer ned magen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...