Gå til innhold

Når noen dør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var med da min farmor døde for fire år siden. Hun pustet tungt og kavende, men det siste åndedraget hun tok var så rolig: hun pustet rolig og dypt inn, og rolig ut...og så pustet hun ikke mer. Det gjorde sterkt inntrykk på meg å få lov til å være med da hun døde. I tillegg til meg, var mine foreldre der og min tante.

Jeg kan ikke svare deg på det du spurte om.

Sykepleieren sa det var vanlig at det skjedde. Men jeg glemte å spørre hvorfor.

Det er visst mange som ser mot vinduet når de dør også. Uvisst hvorfor. Kanskje de ser ut på friheten.

Eller kanskje er tåren som triller nedover kinnet sorg over å forlate dem hun er glad i? eller en gledeståre...en tåre fordi hun har sine kjære rundt seg som hun er veldig glad i og stolt over?

Når noen dør er det kjempemasse følelser involvert, både hos den som ikke lenger skal leve og hos dem som sitter igjen. Ansiktsutrykk, tårer, det og se mot vinduet......det er nok kanskje reaksjoner på alle følelsene?!

Gjest sørgende

Det er visst mange som ser mot vinduet når de dør også. Uvisst hvorfor. Kanskje de ser ut på friheten.

Eller kanskje er tåren som triller nedover kinnet sorg over å forlate dem hun er glad i? eller en gledeståre...en tåre fordi hun har sine kjære rundt seg som hun er veldig glad i og stolt over?

Når noen dør er det kjempemasse følelser involvert, både hos den som ikke lenger skal leve og hos dem som sitter igjen. Ansiktsutrykk, tårer, det og se mot vinduet......det er nok kanskje reaksjoner på alle følelsene?!

Hun så ikke mot vinduet - hun så mer oppover, som om hun så noe vi ikke så. Jeg tror hun forlot kroppen før pusten stanset, for hun ble så fredelig. Jeg har tenkt at tåren kunne være en reaksjon på noe fantastisk vakkert hun så - "den andre siden" kanskje..?

Annonse

Hun så ikke mot vinduet - hun så mer oppover, som om hun så noe vi ikke så. Jeg tror hun forlot kroppen før pusten stanset, for hun ble så fredelig. Jeg har tenkt at tåren kunne være en reaksjon på noe fantastisk vakkert hun så - "den andre siden" kanskje..?

Det er en fin tanke. Kanskje hun så igjen sine kjære som forlot denne verden før henne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...