Gå til innhold

kan protesepulver/lim føre til fosterskader?


Gjest jogeir

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 24 år,som etter en ulykke,måtte operere ut alle tennene mine da jeg var 19.Jeg har vært gravid flere ganger,men spontanabortert hver gang.Nå har jeg hørt "nyss"om at tannprotesepulver/lim kan føre til fosterskader under graviditet..Er dette sant?Kan fortelle at jeg bruker corega ultra pulver og lim.Og som alle tannprotesebrukere vet,så lekker jo litt av pulveret/limet ut i munnen og man svelger det.Håper inderlig på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei jogeir.

Det vet jeg ikke noe om. Jeg tror heller ikke dette er nærmere undersøkt. Det er nå en gang slik at det for det meste er kvinner langt over fertil alder som bruker proteselim.

Imidlertid er munnslimhinnen et organ som lett opptar stoffer og bringer dem over i blodet. Hva om du tok kontakt med fabrikanten av proteselimet ??

Spørsmålet er jo interessant og jeg kommer til å ta det opp ved leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...