Gå til innhold

Kløe ved anus. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Dette høres sikkert ekkelt ut, men de siste ukene har jeg vært plaget med kløe ved anus og dette er selvfølgelig veldig plagsomt. Nå lurer jeg på hva dette kan være. Det skyldes ikke urenslighet, hvis noen har tenkt å foreslå det. Jeg har prøvd å bruke et lite speil for å se om huden der er forandret, men det er vanskelig å se ordentlig. Noen som har noen tips om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132665-kl%C3%B8e-ved-anus-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være barnemark. Piller fåes kjøpt på apoteket reseptfritt. Alle i husstanden behandles.

Der finnes to typer piller mot barnemark: Vermox og Vanquin. Vermox er den nyeste. Du tar en pille nå og en om en uke. Vanquin tar du en tabl. per 10 kg kroppsvekt, en dose nå og en ny dose etter 2-3 uker. Under hele kuren er det viktig med veldig god hygiene nedentil og veldig god håndhygiene.

Hei.

Bruk kaldt vann ikke varmt , skyll etter alle avføringer.

Ved å bruke kaldt vann beholder du fetter som beskytter huden.

Dette er en folkesykdom.

Det hjelper ikke å klø, det blit bare verre.

Det finnes forsjellige salver på apoteket .

Du sier det er en folkesykdom. Hvilken da? Tenker du også på barnemark?

Du sier det er en folkesykdom. Hvilken da? Tenker du også på barnemark?

kløe i baken er ganske normalt.Renhold etter avføring er viktig.

Jeg kjenner ikke til mark men candida sopp og andre snyltere kan lage kløe.

Helsekost butikkene selger Grapfrukt kjærne elstrakt dette kan ta livet av levende organismer hvis dette er problemet.Dette er kapsler eller veske som svelges.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...