Gå til innhold

Tilbakestrømming av urin ?

Anbefalte innlegg

Hei,

i løpet av det siste året har det noen ganger skjedd at jeg får smerter i mageregionen når jeg må mye på do. Dette skjer når jeg må holde meg fordi jeg akkurat da ikke er i nærheten av et toalett.

Siste gangen dette skjedde gjorde det utrolig vondt og derfor bestemte jeg meg for å sjekke dette ut.Jeg har prøvd å søke på emne, men finner ikke noe bortsett fra noe som kalles reflux selv om jeg har inntrykk av at det hovedsakelig dreier om selve magen.

Sist det skjedde satt jeg i bilen og var langt unna nærmeste bensinstasjon og måtte derfor holde meg. Etterhver begynte det å gjøre vondt på både høyre og venstre side (i nærheten av hoftene). Jeg kom meg til en bensinstasjon men på det tidspunktet gjorde det så vondt at jeg måtte kroke meg sammen. Kom meg ut av bilen men da måtte jeg plutselig ikke på do lenger, men jeg hadde ubeskrivelige smerter og klarte ikke å gå helt oppreist. Gikk likevel på do, men da kom det ikke mye. Smerten kan best beskrives som en innvendig krampe som jeg har null kontroll over. Trodde et øyeblikk at jeg måtte be betjeningen tilkalle hjelp, men etter noen lange minutter ga "krampen" seg og jeg kunne kjøre videre.

Vet du hva dette er, må jeg til legen for undersøkelse ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132674-tilbakestr%C3%B8mming-av-urin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal be om en helsesjekk, ta med urinprøve, og be om en underlivssjekk. Plagene er ikke typiske for reflux. Trolig er årsaken kramper i selve urinblæren og området rundt, som "settes på strekk" når du holder deg for lenge. Muligens vil legen din henvise deg for en røntgen-sjekk av urinveiene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...