Gå til innhold

Mor med hjertesvikt

Anbefalte innlegg

Min mor er 61 år gammel og er innlagt med hjertesvikt for andre gang. Første gang var for 6 år siden og hun ble by pass operert straks etter dette. Nå har hun i 5 måneder vært plaget med opphovne ben, leggene er hovne og harde samt veldig rød/lilla i fargen. Hennes fastlege har i 4 omganger ordinert penecillin for dette uten noe resultat. Idag møtte hun opp hos legen med andnød og vanskeligheter med å gå, da legger, buk og lunger nå var fylt med vann. Hun ble endelig henvist til akuttmottak der hun nå er innlagt. Jeg er så bekymret og skuffet over at en lege kan feilbehandle en så allvorlig syk pasient som dette. Hva er din mening om saken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132763-mor-med-hjertesvikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Annal1965.

Det er vanskelig å uttale seg bestemt om dette, så lenge jeg ikke har sett din mors tilstand i denne perioden. Etter din beskrivelse synes det imidlertid å være ganske sannsynlig at hun har hatt en avansert hjertesvikt over lang tid. Jeg regner med at hennes fastlege har ansett tilstanden som det vi kaller erysipel, vanlig norsk betegnelse er rosen. Det er påfallende at hun har fått penicillin i 4 omganger uten at diagnosen er blitt revidert, og jeg foreslår at dere ber om en samtale med legen for å oppklare dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132763-mor-med-hjertesvikt/#findComment-821050
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...