Gå til innhold

Kakk/hakk innover i hodeoverflaten

Anbefalte innlegg

Vanskelig å finne en dekkende overskrift her...

Men jeg greide å reise meg opp rett på en hylle med metallkant/hjørne, da jeg holdt på med å lete etter noen leker.

Kakket/hakket metallhjørnet i hodet, på toppen, og det gjorde sinnsykt vondt. Lenge. Etter en stund kjente jeg at jeg hadde fått et slags lite hakk innover, ikke langt, da, men nok til at jeg kjente den lille dumpen.

Dette var for et par dager siden. Kjenner fortsatt godt at det er vondt hvis jeg beveger huden på hodet, og spesielt om jeg kjenner på området. Det kjennes mest på dunken, men litt utover også.

Lurer på om det kjennes såpass mye fordi det er så hardt under (hodeskallen), eller om jeg bør sjekke det siden det kom en slags dump i overflaten.

Var nettopp hos legen, men ville ikke virke hysterisk. Derfor spurte jeg ikke da. Tenkte at jeg fikk se det an en tid.

Men jeg tenker på blødning under huden, og blod som trekkes utover hodet under huden...*grøss* (har ikke noen erfaring med sår/skader i hodet...så ikke le...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132813-kakkhakk-innover-i-hodeoverflaten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest halogen

Ha - ha - ha - ha! :-)

Sånn, nå har jeg ledd, nå kan jeg svare! :-)

Tror nok ikke det er noe farlig. Hadde du fått noe brudd på hodeskallen så hadde du nok merket det, og oppsøkt lege temmelig kjapt. Brudd på hodeskallen er ikke noe man bare overser.

Så det er nok bare vevet og huden utenpå som har fått en støyt, og det retter seg av seg selv. Datteren min fikk et slag i hodet da hun var ca 9 mnd gammel (falt ut av vogna), og fikk etter noen dager en SKIKKELIG kul, men den var helt myk å ta på, skikkelig ekkelt.

Men det var altså ikke farlig, vi var til legen fordi vi ble litt skremt, og han sa gang på gang at brudd på hodeskallen vil påvirke en så sterkt at det ikke vil forbli uoppdaget. Det tok lang tid før kulen forsvant (flere uker). Så vær forberedt på at det tar tid.

Ha - ha - ha - ha! :-)

Sånn, nå har jeg ledd, nå kan jeg svare! :-)

Tror nok ikke det er noe farlig. Hadde du fått noe brudd på hodeskallen så hadde du nok merket det, og oppsøkt lege temmelig kjapt. Brudd på hodeskallen er ikke noe man bare overser.

Så det er nok bare vevet og huden utenpå som har fått en støyt, og det retter seg av seg selv. Datteren min fikk et slag i hodet da hun var ca 9 mnd gammel (falt ut av vogna), og fikk etter noen dager en SKIKKELIG kul, men den var helt myk å ta på, skikkelig ekkelt.

Men det var altså ikke farlig, vi var til legen fordi vi ble litt skremt, og han sa gang på gang at brudd på hodeskallen vil påvirke en så sterkt at det ikke vil forbli uoppdaget. Det tok lang tid før kulen forsvant (flere uker). Så vær forberedt på at det tar tid.

Takk for svar :) .

Nei, jeg tenkte ikke på brudd på hodeskallen heller, mer det at en evt. innvendig blødning skulle lage noe tricky og galt oppi toppen. Spre seg utover, lage trykk osv.

Det er nok iorden, som du sier. Hodet tåler vel mer enn en tror. Men det var så innmari ekkelt med den dumpa.

Får ta tiden til hjelp ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...