Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg (igjen)(NHD)

Anbefalte innlegg

Jeg føler at min psykolog ikke forstår meg, eller hun forstår meg jo, men.....

Jeg har siden jeg var litten hvert nød til og lure andre ved og sette på meg en maske, jeg sette på meg denne masken så snart jeg står opp og tar den ikke av før jeg går og legger meg igjen, jeg bærer også masken nor jeg skal til psykologen og jeg sitter nå igjen med at hun ser meg ikke, hun ser meg jo men hun ser ikke hvor alvorlig syk jeg egentilg er for jeg skjuler det for henne, jeg klarer ikke og ta av masken for hanne heller er jo redd for hva hun skal tenke om meg. Hun har sakt av vedrørende min "psykose" vil hun ikke gjøre noe med det før jeg bokstavlig talt kommer inn på alle fire og uler som en ulv, problemet er bare det at nor jeg er alene er det ikke jeg som styrer ting det er Asan, han tar over kroppen min og gjør dette, han uler og går på alle fire og om nettene nor jeg skal sove ruller han seg opp i en krok så stramt at jeg nesten ikke får puste og at jeg får vont i ryggen av det, han lager seg også huler og ligge i og der er det ikke bedre plass, jeg vet ikke om jeg skal ta imot hjelp for jeg er redd de også men jeg vile gjerme hvite hva hun synes om dette og hvilke tiltak hun vile satt igang, men som sakt tidliger er jeg redd for hva hun vil synes om meg.

Som dere ser står jeg veldig fast her og hvis noen vet om en grei måtte og si dette på eller råd om hva jeg skal gjøre så lytter jeg gjerne for nå trenger jeg hjelp.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13283-kan-noen-hjelpe-meg-igjennhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann..

min erfaring er at det er tøft å være ærlig, men det har lettet hjertet mitt.

og det vil hjelpe terapeuten din til å hjelpe deg. vedkommende vil ikke synes noe negativt om deg, en terapeut reagerer ikke slik.

Husk at det står respekt av ærlighet.

du går til terapi for egen skyld, for å bli frisk:-)

terapeuten din vil nok bli glad hvis du forteller alt, for da blir det letter å hjelpe deg.

go klem

Hei Wolf!

Jeg er helt enig i det fnugg skriver… har samme erfaring. Vil bare føye til litt her.

Skriv ut innlegget ditt og ta det med til psykologen.

Jeg pleier å skrive ned momenter til hver psykologitime. På den måten føler jeg det er mye lettere å komme videre… det blir mer konkret. Skriv litt hver dag, om hva du tenker og hvordan du føler deg. Og, som fnugg sa, vær ærlig når du skriver det.

Det er vanskelig å åpne seg for terapeuter Wolf, men det kan også bli en vane… en god vane :-)

Varme tanker

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har tenkt lenge på dette spørsmålet ditt for å prøve å finne et godt svar, men uansett hvordan jeg prøver kommer jeg ikke utenom dette:

Du kan ikke få i pose og sekk her. Skal dere (du og psykologen) komme videre i terapien, må du greie å fortelle henne om dette som er viktig.

Pasienter tanker ofte på dette: "Hva vil psykologen tenke om meg dersom jeg forteller dette........?"

Du kan ikke ane hva vi har hørt tidligere... Når vi har vært i jobben en stund, finnes det ikke noe vi ikke har hørt tidligere - bare nye variasjoner over kjente tema. Vi vet at dette er en del av sykdommen, og vi blir verken forskrekket, redd, fordømmende eller noe annet negativt. Tvert i mot ser vi positivt på å få høre om det fordi det gir oss muligheten til å arbeide konstruktivt mot det felles mål at pasienten skal få det bedre.

Jeg ønsker deg en riktig god jul, Wolf! :-)

Jeg har tenkt lenge på dette spørsmålet ditt for å prøve å finne et godt svar, men uansett hvordan jeg prøver kommer jeg ikke utenom dette:

Du kan ikke få i pose og sekk her. Skal dere (du og psykologen) komme videre i terapien, må du greie å fortelle henne om dette som er viktig.

Pasienter tanker ofte på dette: "Hva vil psykologen tenke om meg dersom jeg forteller dette........?"

Du kan ikke ane hva vi har hørt tidligere... Når vi har vært i jobben en stund, finnes det ikke noe vi ikke har hørt tidligere - bare nye variasjoner over kjente tema. Vi vet at dette er en del av sykdommen, og vi blir verken forskrekket, redd, fordømmende eller noe annet negativt. Tvert i mot ser vi positivt på å få høre om det fordi det gir oss muligheten til å arbeide konstruktivt mot det felles mål at pasienten skal få det bedre.

Jeg ønsker deg en riktig god jul, Wolf! :-)

Jeg vil takke alle som har svart meg her, jeg forstår det dere sier, selv om det skremer vette av meg vil jeg gjøre som dere sier, for dere har rett, hva her jeg og hvere redd for, jeg har jo alerede papirer på at jeg er gal og det er jo ikke profosjonelt av en fixer og avise meg på noen måtte.

Takk alle sammen og en spesiel takk til NHD* klemmer alle sammen.*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...