mago Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 har hørt at vaksine kanskje er årsak til allergi og kjenner flere som ikkje har vaksinert seg som aldri har vert syke, vurderer å ikkje vaksinere min baby nokon som veit noko? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132830-vaksinere-eller-ikkje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest halogen Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Kan anbefale deg å ta en titt på sidene til Vaksineopplyste foreldre. Søk på ordet på internett, så finner du dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132830-vaksinere-eller-ikkje/#findComment-817933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 www.vof.no har masse info. Hvorvidt du skal vaksinere eller ikke er et kjempevanskelig spørsmål. Om du synes det er vanskelig å bestemme deg kan du jo bare utsette vaksineringen litt. Begynne når barnet er 1/2 f.eks. Da kjenner du barnet bedre og kan letter bedømme om det blir noen uønskede ettervirkninger. Ellers er damene i VoF (Vaksineopplyste Foreldre) veldig villige til å svare på spørsmål både pr. mail og pr. telefon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132830-vaksinere-eller-ikkje/#findComment-818347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lightbrees Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hvis jeg hadde visst det jeg vet i dag om skadevirkningene av vaksine, så hadde jeg aldri, og da mener jeg ALDRI, vaksinert minstegutten min. Jeg har funnet ut, etterhvert at våre små nurk får satt inn sprøyter som inneholder ikke bare vaksiner, men også konserveringsmiddler (les giftstoffer) for at vaksinen skal ha lengere holdbarhet. Ressultatet i mitt tilfelle er at guttungen ble hyperallergisk mot alt av konserveringsmiddler i mat. For det første så tok det over et år før vi klarte å få oversikt over hva som utløste allergien. Jeg sov toppen 4 timer i døgnet dette året, forde jeg måtte opp og klø gutten, og i mange tilfeller ta ham med ut i frisk luft og kjøle ham ned, nos som roet utbruddene litt. Du kan ikke forestille deg hvordan gutten led. Han stakk fingre og negler under huden, klorte seg og blødde som en gris. Kan du forestille deg en gutt på litt over året som klør så vanvittig, at smerten av å slite hull på skinnet ikke hjelper?? En annen ting er at du kan knapt finne mat i butikken lenger uten konserveringsmiddler. -OG, kjøper du f.eks. et kjøttprodukt uten konserveringsmiddler, ja så har de "glemt" å merke pakken. Spar deg selv, og ikke minst ungen for påkjenningen ved vaksine. Si fra til legen at du kan kanskje vurdere det den dagen de innrømmer at barn blir syke av det, og at de kan garantere at barna ikke tar skade. Men foreløpig er de så arrogante i den norske legestanden at man når ikke fram til dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132830-vaksinere-eller-ikkje/#findComment-823691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
darma Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hvis jeg hadde visst det jeg vet i dag om skadevirkningene av vaksine, så hadde jeg aldri, og da mener jeg ALDRI, vaksinert minstegutten min. Jeg har funnet ut, etterhvert at våre små nurk får satt inn sprøyter som inneholder ikke bare vaksiner, men også konserveringsmiddler (les giftstoffer) for at vaksinen skal ha lengere holdbarhet. Ressultatet i mitt tilfelle er at guttungen ble hyperallergisk mot alt av konserveringsmiddler i mat. For det første så tok det over et år før vi klarte å få oversikt over hva som utløste allergien. Jeg sov toppen 4 timer i døgnet dette året, forde jeg måtte opp og klø gutten, og i mange tilfeller ta ham med ut i frisk luft og kjøle ham ned, nos som roet utbruddene litt. Du kan ikke forestille deg hvordan gutten led. Han stakk fingre og negler under huden, klorte seg og blødde som en gris. Kan du forestille deg en gutt på litt over året som klør så vanvittig, at smerten av å slite hull på skinnet ikke hjelper?? En annen ting er at du kan knapt finne mat i butikken lenger uten konserveringsmiddler. -OG, kjøper du f.eks. et kjøttprodukt uten konserveringsmiddler, ja så har de "glemt" å merke pakken. Spar deg selv, og ikke minst ungen for påkjenningen ved vaksine. Si fra til legen at du kan kanskje vurdere det den dagen de innrømmer at barn blir syke av det, og at de kan garantere at barna ikke tar skade. Men foreløpig er de så arrogante i den norske legestanden at man når ikke fram til dem. tror jeg ikke noe på lightbrees.. Allergi har aldri vært bevist ved at enkelt faktorer er den utløsende årsak Men det man faktisk vet: 1. Økt forrurensing 2. Genetisk arv ( en foreldre allergi 30 % sjanse for barnet, begge foreldre, ev fra begge foreldre siden i familien: over 50 % sjanse for at barn utvikler allerig/astma) 3. Ja konserveringsmiddler, overdrevet vask/ renslighet.. 4. Utsettelse av konserveringsmiddler (feks) gir IKKE nødvendigvis allergi for konserveringsmiddler, men kan gi økt sjanse for allergi generelt. 5. Konsekvensene for at man IKKE vaksinerer er mye større enn for vaksinen i seg selv. Røde hunder/kusma kan gi sterilitet, gravide med røde hunder kan får barn med ulike skader. Polio er det vel INGEN som vil utsette sine barn for?? Og så videre. 6. Når noen velger å ikke vaksinere sine barn, setter dette ANDRE barn i risiko for å de skal få sykdommer. JEG ønsker ikke at mitt barn skal få noen av disse (nesten) utryddede sykdommene... Allerig/astma har ikke kun en årsak, men mange. Men det er jo lett å skylde på vaksinen.. I ditt tilfelle, vil jeg tro at barnet ditt var allergisk FØR vaksinen, men at det har vært en utløsende årsak. Slik som for tidlig innføring av bl.a. egg, fisk, nøtter, melk, mye sukker, kan gjøre (alle disse matvarene skal man vente til tidligs 9-10 mnd, nøtter SKAL man vente til etter fylt 1 år. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132830-vaksinere-eller-ikkje/#findComment-828052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lightbrees Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 tror jeg ikke noe på lightbrees.. Allergi har aldri vært bevist ved at enkelt faktorer er den utløsende årsak Men det man faktisk vet: 1. Økt forrurensing 2. Genetisk arv ( en foreldre allergi 30 % sjanse for barnet, begge foreldre, ev fra begge foreldre siden i familien: over 50 % sjanse for at barn utvikler allerig/astma) 3. Ja konserveringsmiddler, overdrevet vask/ renslighet.. 4. Utsettelse av konserveringsmiddler (feks) gir IKKE nødvendigvis allergi for konserveringsmiddler, men kan gi økt sjanse for allergi generelt. 5. Konsekvensene for at man IKKE vaksinerer er mye større enn for vaksinen i seg selv. Røde hunder/kusma kan gi sterilitet, gravide med røde hunder kan får barn med ulike skader. Polio er det vel INGEN som vil utsette sine barn for?? Og så videre. 6. Når noen velger å ikke vaksinere sine barn, setter dette ANDRE barn i risiko for å de skal få sykdommer. JEG ønsker ikke at mitt barn skal få noen av disse (nesten) utryddede sykdommene... Allerig/astma har ikke kun en årsak, men mange. Men det er jo lett å skylde på vaksinen.. I ditt tilfelle, vil jeg tro at barnet ditt var allergisk FØR vaksinen, men at det har vært en utløsende årsak. Slik som for tidlig innføring av bl.a. egg, fisk, nøtter, melk, mye sukker, kan gjøre (alle disse matvarene skal man vente til tidligs 9-10 mnd, nøtter SKAL man vente til etter fylt 1 år. ) Sitat: tror jeg ikke noe på lightbrees.. Allergi har aldri vært bevist ved at enkelt faktorer er den utløsende årsak. Avsluttning: I ditt tilfelle, vil jeg tro at barnet ditt var allergisk FØR vaksinen, men at det har vært en utløsende årsak. Lurer på om du har noe å fare med i denne forbindelse, eller om du bare "synser og tror"?? Det ble litt selvmotsigende skjønner du.... Økt forurensing, ok helt enig. Genetisk arv: 80 % av ungene vokser dette av seg før 4. årsalderen. -Hvor blir genene av?? Konserveringsmiddler skakkjører imunforsvarer på ungene. Prøv selv å tilføre deg prosentvis samme dose gift som det ungene får i seg før kroppens funksjoner begyner å fungere skikkelig.-Du blir garantert uvel selv om din kropp etterhvert har lært seg å hanskes med disse stoffene.. Å vaske seg har aldri vært farlig. Det er bruk av såper som er er galt...(Det er viktigere at vaske sine hender end at kunne Latin (o; ) Ved å kutte konservering fra kosten, forsvant allergien for sitrus,fisk,nøtter tomater osv. Tilføring av konserveringsmiddler utløste allergi på nytt igjen. Hvis 90% av ungene får vaksine, så regnes sykdommen fortsatt som 100% utryddet. For meg er det ikke interessant om ungene er disponibel for allergier, så lenge jeg kan unngå at de kommer i kontakt med en utløsende årsak.. Når det gjelder vaksiner, så er sykdommene som det vaksineres for så utryddet nå, at om man venter til ungene er 4-5 år og de har de vitale organer skikkelig i funksjon, så spiller ikke det noen rolle. Man kan like godt få månene i hue som at ungene skal få noen alvorlig sykdom på denne tiden. Vaksiner er og blir en prestisjesak for Norge og vesten. Det går litt for lang. -Vaksine mot røde hunder........? jaja.. Må jo si at jeg er glad for alle sykdommer som er utryddet, men jeg tror ikke at vaksiner i dagens form er bra for ungene. Dette tror jeg nok også helsevesenet må innrømme om noen år, når mange nok setter allergiproblemer i forbindelse med vaksinene.... Får jeg flere barn, så blir det ikke vaksiner før i 4-5 års alderen, og da kun mot de aller farligste sykdommene, og siden kan de selv vaksinere seg når de er kommet i puberteten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132830-vaksinere-eller-ikkje/#findComment-828611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
darma Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Sitat: tror jeg ikke noe på lightbrees.. Allergi har aldri vært bevist ved at enkelt faktorer er den utløsende årsak. Avsluttning: I ditt tilfelle, vil jeg tro at barnet ditt var allergisk FØR vaksinen, men at det har vært en utløsende årsak. Lurer på om du har noe å fare med i denne forbindelse, eller om du bare "synser og tror"?? Det ble litt selvmotsigende skjønner du.... Økt forurensing, ok helt enig. Genetisk arv: 80 % av ungene vokser dette av seg før 4. årsalderen. -Hvor blir genene av?? Konserveringsmiddler skakkjører imunforsvarer på ungene. Prøv selv å tilføre deg prosentvis samme dose gift som det ungene får i seg før kroppens funksjoner begyner å fungere skikkelig.-Du blir garantert uvel selv om din kropp etterhvert har lært seg å hanskes med disse stoffene.. Å vaske seg har aldri vært farlig. Det er bruk av såper som er er galt...(Det er viktigere at vaske sine hender end at kunne Latin (o; ) Ved å kutte konservering fra kosten, forsvant allergien for sitrus,fisk,nøtter tomater osv. Tilføring av konserveringsmiddler utløste allergi på nytt igjen. Hvis 90% av ungene får vaksine, så regnes sykdommen fortsatt som 100% utryddet. For meg er det ikke interessant om ungene er disponibel for allergier, så lenge jeg kan unngå at de kommer i kontakt med en utløsende årsak.. Når det gjelder vaksiner, så er sykdommene som det vaksineres for så utryddet nå, at om man venter til ungene er 4-5 år og de har de vitale organer skikkelig i funksjon, så spiller ikke det noen rolle. Man kan like godt få månene i hue som at ungene skal få noen alvorlig sykdom på denne tiden. Vaksiner er og blir en prestisjesak for Norge og vesten. Det går litt for lang. -Vaksine mot røde hunder........? jaja.. Må jo si at jeg er glad for alle sykdommer som er utryddet, men jeg tror ikke at vaksiner i dagens form er bra for ungene. Dette tror jeg nok også helsevesenet må innrømme om noen år, når mange nok setter allergiproblemer i forbindelse med vaksinene.... Får jeg flere barn, så blir det ikke vaksiner før i 4-5 års alderen, og da kun mot de aller farligste sykdommene, og siden kan de selv vaksinere seg når de er kommet i puberteten. Hvis man er disponibel for allergi, så kan man vanskelig bevise at det er vaksinen som fører til allergi - allergi var der først. Enig i det med konserverinsmiddler/ tilsettnings stoffer. Glem heller ikke sukker. Jeg mente selvfølgelig at SÅPA er problemet, ikke vask i rent vann.. hehe ;-) Sykdom regnes IKKE som utryddet fordi 90% er vaksinert.. Hvert år får 10-20 personer tuberkolose her i landet, alstå IKKE utryddet. Mye i denne debatten ER synsing om mening, det er gjort altfor lite seriøs uavhengig forskning på dette feltet. Henviser ellers til Tilley og Aas, "småbarn med allergi, astma, eksem, hjem og barnehage" og Sandviks bokforlag " barn og allergi" Har barn og ektefelle med allergi og jobber i barnehage med mange allergi tilfeller... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132830-vaksinere-eller-ikkje/#findComment-828775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest against Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Sjekk ut dette, og ta så valget ditt. http://www.909shot.com/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132830-vaksinere-eller-ikkje/#findComment-828789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.