Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min datter på 9 måneder har fått kronisk mellomørekatarr. Nesen hennes renner mye og vi prøver nå Zyrtec i noen uker i håp om at slimhinnene roer seg og væsken forsvinner. Hvis ikke det hjelper sier ØNH legen at hun må få dren. Er det noe annet vi kan prøve?

Hun ble fullammet de første 6 mnd og ammes fremdeles. Hun spiser bla grøt med kumelkspulver. Kan den rennende nesen være et tegn på at hun er allergisk mot noe hun spiser, feks kumelks produkter eller gluten?

Kan hun få Udos choice, og i så fall hvor mye?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132880-%C3%B8rebetennelse-og-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Mellomørekatarr er oftest en langvarig slimproduksjon innenfor trommehinnen som kan føre til nedsatt hørsel. Tilstanden kan skyleds allergi, men oftest er det trange luftveier kombinert med luftveisinfeksjoner som stimulerer til slimproduksjonen. Det er vanskelig å allergiteste så små barn, så det kan være en tanke å bytte til soyamelk i en periode. Innen alternativ behandling er det gjort en undersøkelse der man har sammenlignet effekten av homøopatisk behandling og behandling hos lege. I denne undersøkelsen viste det seg etter et år at barna som fikk homøopati gjennomsnittlig hadde hatt færre tilfeller med øreverk ann de andre. For å få riktig homøopatisk middel lønner det seg å oppsøke en homøopat med godkjent utdannelse. En annen undersøkelse fra Finland, viste at melkesyrebakterier kunne forhindre ørebetennelser gjennom å styrke immunsystemet via tarmbakteriefloraen. Man kan bruke tørkede melkesyre-bakterier i pulverform som røres ut i grøt eller melk. Udos choice er ok for barn under et år i en mengde på 1 ts (5 ml)per døgn.

Jeg har ved ørebetennelser på mine små barn hatt kjempe-effekt med svenskurt i flytende form. Dyppet lunken svenskurt i bomull, og satt den inn i øret. Dette trekker inn og dreper betennelsen, og så langt jeg kan se, helt uten bivirkninger.

Snakk med naturmedisiner, og du vil sikkert bli rettledet i ditt spessielle tilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...