Gå til innhold

Bulimi...råd og hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker noen råd ang. min lillesøster på 15 år.Jeg mistenker henne for å ha en form for spiseforstyrrelser,tror det kan være bulimi. Noen opplysninger: hun spiser ekstremt lite...og da mener jeg lite..noen salatblader om dagen..noen gsnger mere,men da går hun alltid å dusjer eller bare er på do å tapper vann.Hun fråtser om kveldene,det kan man se på kjøkkenutstyr og forsvunnet mat om morgenen. Jeg er redd hunkaster opp. Jenta er 176cm og veier nå 58kg...for 1 år siden veide hun 75 og ville slanke seg litt. Tror dette har gått over styr...hun spiser heller ikke kjøtt lengre..bare fisk og grønt.Hvis jeg prøver å forsiktig spørre blir hun enten sint å sier jeg maser,eller hun sier jeg spiser da masse jeg!!! Min mor er fortvilet,min søster skjenner og er veldig vanskelig. Jeg trenger ett godt råd fra noen,hun er jo bare ett barn!!! Hilsen bekymret søster på 23

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132924-bulimir%C3%A5d-og-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shadows1365380629

Dette minner meg om meg selv.. har hatt bulimi/ anoreksi i to år. Kanskje du kan prate med foreldrene dine, kanskje dere kan få henne til å begynne med behandling.

Min søster konfronterte meg mange ganger.. Eksempelvis. "Er du syk? Du har kastet opp hver dag i det siste.."

Jeg var/ er syk. Så jeg ble bare sinnt på henne, eller jeg kom på en "lur" unnskyldning.

Søsteren din er heldig som har deg. :)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...