Gå til innhold

tilstands raport

Anbefalte innlegg

Ville bare fortelle dere hvordan jeg har det for tiden. Den siste uken har jeg hatt det kjempe fint. Jeg føler meg som meg selv igjen. Jeg ser framover, planlegger ting og har det ganske godt.

Jeg har fått besøk langveis fra og det tror jeg har gjort slik at jeg har fått det bedre nå.

Jeg og besøket mitt var på graven til en venninne som tok livet av seg Mai-99. Mens vi sto der på graven tenkte jeg på foreldrene til hun som er død. Jeg tenkte også på at jeg synes venninna mi som tok livet av seg er heldig fordi hun slipper å slite mer.

Dagen etter at vi hadde vært på graven kom selvmordstankene mine tilbake. De var ikke så sterke som de har vært det siste året. Men det at jeg fikk selvmordstanker igjen viser bare at jeg ikke kommer til å ha det slik som jeg har det nå for alttid. All dritten ligger ennå der og ulmer. Ingenting er borte. Så den eneste måten å få det helt bra på er å få snakke om all dritten. Det kommer til å ta lang tid. Men det er så deilig å ha det bra nå i jula. Jeg trenger ikke å ta på noe maske for å vise verden at jeg har det bra fordi jeg har det faktisk bra nå.

En annen ting jeg også har tenkt en del på er at siden jeg har det så bra nå så kommer nok fallet ned igjen til å bli veldig stort. Men den tid den sorg. Jeg får ta den nedturen når den kommer.

Dere få ha en riktig god jul alle sammen. Dere får ha det så godt som dere kan

Mange jule klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13295-tilstands-raport/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du får en fin jul ftmffm:-) Selv om de gode følelsene ikke kommer til å vare evig - så er de en viktig påminnelse om at ting ikke alltid kommer til å være så vanskelig for deg som det har vært det siste året.

Holder du ut og bruker terapien konstruktivt, så vil du etterhvert oppleve mye mer av gode følelser - tror jeg og er ganske sikker på...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13295-tilstands-raport/#findComment-64812
Del på andre sider

Hei ftmffm!

Så hyggelig å lese!

Ja, det ER kjempeherlig når dagene har vært svarte ei tid, å igjen se sola.

Prøver også å bare nyte det så lenge det varer når det skjer, selv om jeg nok veit at det ikke varer for alltid.

Det er jo også greit å ha slike perioder å tenke på når/hvis mørket igjen kommer sigende....

Vel...

God jul!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13295-tilstands-raport/#findComment-64924
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...