Gå til innhold

Chlamydia - komplikasjoner

Anbefalte innlegg

Litt fortvilet

Hei,for noen måneder ble jeg smittet med Chlamydia av min "faste" venninne (som jeg forøvrig kunne skrive en bok om, så fantastisk er hun). Vi har hatt et forhold over lengre tid, og alltid brukt kondom.

Kondomet sprakk, og jeg merket det ikke med en gang, og dette var nok til å bli smittet.

Jeg var hos legen og fikk 2 x 500mg Azitromax, og det samme til min venninne.

Det må være over et år siden hun ble smittet, kanskje 2, men har ikke merket noe til det. Hun har heller ikke hatt noen andre komplikasjoner, smerter eller annet merkbart.

Siden hun bor på et lite sted, foretrakk hun at jeg fikk medisin til oss begge, og ikke gå til legen selv. Det hun nå er bekymret for er:

1 Chlamydia over lengre tid kan vistnok føre sterilitet. Jeg har forstått det sånn at dette skjer etter en betennlese i egglederene, forårsaket av Chlamydia bakterien. Dersom dette har skjedd, ville hun da ha merket noe til det? Smerter? Er 1-2 år så lang tid med Chlamydia at det er sannsynlig at det er oppstått komplikasjoner? Jeg fortalte legen om hvor lang tid hun hadde vært smittet, men han sa ingenting om fare for dette.

2 Er det mulighet for at hun trenger annen medisinering siden hun har gått så lenge, eller vil denne kuren fjerne det?

Siden hun bare er 24 år og ikke har barn, er hun selvsagt bekymret for om dette skal føre til serilitet

Vi hadde blitt utrolig glad for svar fra dere, eller noen andre som har kunnskap om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132982-chlamydia-komplikasjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...