Gå til innhold

Hjelp - venninne tok overdose

Anbefalte innlegg

Selv om jeg skrev tidligere i dag at jeg har problemer, så gjelder dette heldigvis ikke meg.

Venninna mi har vært innlagt og kom hjem til huset sitt for første gang alene på flere uker i dag. Det skulle aldri ha skjedd for hun tok for mange Imovane (som sykehuset ga henne 30 av da hun ble skrevet ut).

Det jeg nå lurer på er om hun kan dø av dette?

Politiet var der og de tilkalte ambulanse. Så hun er nok pumpet nå. Og lagt inn på psyk igjen håper jeg. Om hun har overlevd får jeg ikke vite før utover kvelden eller i morgen.

Imovane er jo bare innsovningstabletter og siden sykehuset sendte med henne så mange, håper jeg ikke at de er dødelige. Men jeg vil gjerne vite.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13302-hjelp-venninne-tok-overdose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imovane 7,5 mg x 30 går vanligvis bra mht. livet om hun ikke har tatt andre ting i tillegg. Det antar jeg at hun visste før hun tok dem.

Tusen takk for svaret!

Jeg var ikke selv tilstede og har ikke snakket med henne eller noen andre rundt henne siden dette skjedde. Men etter hva vi har snakket om og diskutert, så hadde hun 0 peil på om Imovane var dødelig eller ikke. Dette visste heller ikke gestalterapeuten som er ei anna venninne av henne. Men vi ble enige om at psyk.sykehus hadde vært dumme å gi henne tabletter nok til overdose, ja.

Jeg aner ikke hvor mange hun tok. Ei heller om hun tok noe annet ved siden av. Det eneste mulige der kan ha vært Paracet, Fontex og *muligens* alkohol (hun liker det ikke, så sikkert i liten mengde i så fall). Men disse kombinasjonene vil vel heller ikke være dødelig.

PS: Hun er visst hos gestaltvenninna nå. Fikk sms i sta som jeg ikke orker å svare på. Aner ikke om jeg orker å se denne venninna igjen i det hele tatt, jeg :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...