Gå til innhold

Vedtak om fødselspenger vs. utbetaling

Anbefalte innlegg

Kjære Irene Grøneng.

Jeg har søkt om fødselspenger, 80 % i 12 mnd. Nå har jeg fått utbetaling i ett brev, og beskjed om vedtak i et annet.

Problemet er at beløpet jeg har fått overført ikke stemmer med det beløpet jeg er blitt lovet i vedtaksbrevet! I sistnevnte brev står det at fødselspengene utgjør 1013 kr per hverdag. Men på utbetalingsslippen står det at jeg får 811 kr per dag! (Grunnlag 210.860)

I tillegg står det "100 %" (i motsetning til 80 % som jeg har fått innvilget).

Kan du si meg hva dette betyr? Eller har jeg misforstått helt...???

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dersom du før fødsel hadde en inntekt på rundt 263 000 pr år, tilsvarer det kr 1013 pr dag (260 dager pr år).

Du har så valgt 80% dekningsgrad i 52 uker.

80% av 1013 blir 810 pr dag.

810 x 260 = 210 600 pr år (at Tk havner på 811 skyldes avrundig der faktisk årsinntekt x 80% omregnes til dagsats avrundet til nærmeste hele krone).

Du får så utbetalt 100% av dette fordi du ikke har inntekt ved siden av.

At Tk ikke oppgir 80% dagsatsen i vedtaket virker litt søkt, men neppe så mye å gjøre noe ved.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...